کنسرت ˝حلاج‌وشان˝ و ˝سکوت مولانا˝ در پاریس برگزار می‌شود/ همراهی اولین مترجم فرانسوی غزلیات شمس

۲۱اردیبهشت،

کنسرت گروه موسیقی ˝حلاج‌وشان˝ با عنوان ˝سکوت مولانا (Le silence de Rumi)˝ در شهر پاریس برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، این کنسرت ۳ خرداد ماه (٢۴ می) در سالن خانه فرهنگ‌های جهان در شهر پاریس فرانسه و به سرپرستی و آهنگسازی محمدعلی مراتی و خوانندگی همایون کاظمی برگزار خواهد شد و در این اجرا آلبوم «حلاج‌وشان» که همین ماه توسط «آوای باربد» در داخل ایران منتشر می‌شود به مخاطبین معرفی خواهد شد.

همچنین در این کنسرت «ژان کلود کرییر» مولاناشناس فرانسوی به عنوان خواننده کلام فرانسوی اشعار مولانا، محمد علی مراتی و همایون کاظمی را همراهی خواهد کرد.

ژان کلود کرییر پیش از این برای اولین بار در دنیا، غزلیات شمس را به زبان فرانسه و به صورت ریتمیک در کتاب «شمس تبریز» ترجمه کرده است.

آهنگسازی اثر «حلاج وشان» توسط محمد علی مراتی که دارای دکترای اتنوموزیکولوژی از دانشگاه پاریس و عضو مرکز تحقیقات اتنوموزیکولوژی CREM در کشور فرانسه است، از سال ٢٠٠٧ میلادی با انگیزه معرفی غزلیات شمس به زبان فرانسه آغاز شده است و فرم موسیقایی اثر شاید به گونه‌ای ورد موزیک تلقی می‌شود، اما آهنگساز با استفاده از کمانچه و تنبور (ساز باستانی کرد) و نرمه نای بیشتر به رنگ ایرانی اثر توجه داشته و هدف رسیدن به زبان مشترک در دو فرهنگ شرق و غرب بوده است.

همزمان این اثر توسط «آوای باربد» در داخل کشور منتشر خواهد شد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.