کنسرت ˝هفت گاه معلق˝ برگزار می گردد

۱۸ام بهمن ،

بیست و نهم بهمن ماه در تالار وحدت:

فرخزاد لایق، ˝هفت گاه معلق˝ را بیست و نهم بهمن ماه سال جاری در تالار وحدت به صحنه می برد.

به گزارش هنرآنلاین، “هفت گاه معلق”، نام دومین اثر لایق است که در مهرماه قبل توسط انتشار یافتنات هرمس انتشار یافت و بلافاصله نیز واکنشهای فراوانی را بر انگیخت. لایق قبلآ اعلام کرده بود که اولین اجرای زنده این اثر در آمریکا توسط کوارتت نیویورکی بروکلین رایدر خواهد بود، اما بر اساس این گزارش، کوارتتی زهی به سرپرستی ویلنیست جوان ایرانی، پدرام فر یوسفی، هفت گاه معلق را اجرا خواهند کرد.

لایق با اعلام این خبر دربارهٔ این کنسرت گفت: جشنواره موسیقی فجر، چندی پیش از من جهت اجرای این تجربه در بخش جنبی، دعوت کرد، و من پس از یک تردید عمیق در مورد امکان فراهم آمدن جنبه های اجرایی آن در این مدت کوتاه پذیرفتم و تا همین روزها نیز تردید من پابرجا بود! فقط چند روزی است که به این باور رسیده ام که امکان یک تجربه ی اجرای زنده ی موفق در چند قدمی ماست.

وی در ادامه صحبت هایش افزود: این امکان با سخت کوشی و چالاکی چند نوازنده جوان و لطف و همکاری صمیمانه مسئولان جشنواره و تالار وحدت فراهم آمده و اگر همه چیز همین گونه پیش رود، یک تجربه خاص و قابل توجه در اجرای صحنه‌ای یک کوارتت زهی در ایران است.

منوچهر شجاع که همین امسال جایزه برترین طراحی صحنه تئاتر را از آن خود کرد، در این تجربه در کنار من است و اگر بخت اندکی بیشتر یاری کند، و سیر همکاری مسئولین تالار به همین منوال باشد، گوشه ای از خواب ندیده ما در این اجرا جان خواهد گرفت!

این کوارتت متشکل از پدرام فریوسفی، امین غفاری، سهراب برهمندی و آتنا اشتیاقی است و دانیال جورابچی و نگار نوراد نیز در قطعاتی به جمع این نوازندگان می پیوندند.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.