کنسرت حمید خزاعی به همراه ارکستر آکادمیک تهران

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

شاهنامه خوانی و اجرای موسیقی در بندر انزلی

حمید خزاعی خواننده موسیقی اصیل به همراه گروه میراث متشکل از ژاله کاظمیان، انوش معظمی و امیر صادقی برنامه شاهنامه خوانی و اجرای موسیقی را در بندر انزلی برگزار می‌کنند.

خزاعی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درخصوص زمان و مکان اجرای این برنامه گفت: این اجرا در شهریورماه به همت شهرداری بندر انزلی در سالن شهرداری این شهرستان برگزار می گردد.

خواننده ارکستر آکادمیک تهران افزود :در ۲۶ و ۲۷ مردادماه قرار است همراه با ارکستر آکادمیک تهران به رهبری “امین سالمی” کنسرتی در تالار وحدت برگزار کنیم. کنسرت مایستر این اجرا “بابک شهرکی” است.

حمید خزاعی خواننده موسیقی اصیل ایرانی متولد ۱۳۵۷ اراک است. فراگیری ردیف آوازی را به طور جدی از سال ۱۳۷۶ نزد مهیار شادروان آغاز کرد. او ضمن آموزش سه تــار نزد استاد بهــروز مبصری بـه افزایش معلومات خود در زمینه موسیقی سـازی و آوازی پرداخت و با نواختن تـار نزد فرهاد موسوی زاده آشنا شد.

او از سال ۱۳۸۰ تا کنون نزد معصومه مهرعلی مشغول به فراگیری ردیف و تکنیک های آوازی است. در خلال سالهای ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵ نزد استاد کمال الدین عباسی به ادامه ی یادگیری آواز ایرانی پرداخت. همچنین در سال ۱۳۸۳ جهت یادگیری تکنیک های آوازی مدتی از محضر محمد مقدسی بهره برد.

حمید خزاعی در سال ۱۳۸۷ ارکستر آکادمیک تهران را با همکاری امین سالمی و بابک شهرکی تاسیس کرد. این ارکستر که اولین و بزرگترین ارکستر خصوصی ایرانی محسوب می گردد، تاکنون بیش از ۳۰ اجرا در سالن های معتبر کشور داشته و خزاعی با سمت خواننده و عضو هیات مدیره این ارکستر فعالیت می‌کند.

خزاعی فارغ التحصیل رشته موسیقی نیز هست. و تاکنون کنسرت های متعددی با گروه های موسیقی سنتی ایرانی اجرا کرده. در طول سال های اخیر از رهنمون های اساتیدی چون حسین دهلوی ، دکتر هما سادات افسری ، دکتر ابوطالب میرعابدینی، عبدالنقی افشارنیا، جلال ذوالفنون، محسن الهامیان و عبدالکـریم پاک سیرت در زمینه های مختلف موسیقی استفاده کرده است.

از جمله آثار انتشار یافته او می توان به آلبوم “اشک بهار” با آهنگسازی وتنظیم امین سالمی و خواندن ترانه های چند مجموعه تلویزیونی اشاره کرد. آلبوم “فصل سرد” او با آهنگسازی محمدعلی نجف پور اخیرا وارد بازار موسیقی شده است. این اثر در فضای موسیقی اصیل ایرانی با نگاه متفاوتی ساخته شده و اشعار قطعات هم از شفیعی کدکنی، هوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری و عطار نیشابوری انتخاب شده است.

انتهای پیام/

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.