کنسرت علی‌اکبر مرادی در کرمانشاه بعد از تالار وحدت/ آلبوم ˝راز رود˝ آماده پخش

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

علی اکبر مرادی نوازنده تنبور که ۵ خردادماه در تالار وحدت به صحنه می‌رود از کنسرت‌ آتی خود در کرمانشاه و همچنین انتشار یافتن آلبوم تازه‌اش خبر داد.

 به گزارش سرویس موسیقی هنرآنلاین، این هنرمند موسیقی مقامی کرمانشاه گفت: قرار بود بعد از کنسرت تالار وحدت، که پنجم خردادماه برگزار می‌شود در تاریخ ۹ خردادماه کنسرتی در شیراز داشته باشیم که متاسفانه این برنامه لغو و با کنسرت یک گروه موسیقی پاپ جایگزین شد؛ احتمالا به این سبب که موسیقی پاپ فروش بالاتری دارد.

مرادی از بزرگان موسیقی مقامی ایران ضمن ابراز ناخرسندی از کم‌توجهی به موسیقی نواحی، گفت: موسیقی نواحی پشتوانه و سرمایه موسیقی کشور است و موسیقی اصیل ایران را در واقع همین موسیقی کردی، لری، گیلکی، خراسانی، مازندرانی، قشقایی و بختیاری تشکیل می‌دهد. همه این موسیقی‌ها در کنار هم موسیقی ایران را می‌سازند که در طول تاریخ مملکت ما، به مثابه یک پرچین فولادی مانع از نفوذ فرهنگ بیگانه شده‌اند. اما این حصار طی سال‌های اخیر در اثر بی‌توجهی در حال از بین رفتن است. شوربختانه اینکه نگاه‌ها بیشتر به این سو است که چطور از یک اتفاق فرهنگی پول در آورده شود؛ در حالی که برای فرهنگ و هنر مملکت باید هزینه کرد.

او در خصوص آلبوم در دست انتشار یافتن خود گفت: آلبوم “راز رود” مراحل ضبط را طی کرده است، و فعلا با مشکل پخش مواجه هستیم. برای پخش یک آلبوم در تیراژهای معمول یا باید اسپانسر داشته باشیم، یا اینکه از جیب هزینه کنیم.

مرادی با انتقاد از وضعیت کسب مجوزها گفت: نزدیک به یک‌سال است مدیران فهیم، کاردان و کارآمد زمام امور را به دست گرفته‌اند؛ اما میراث امنیتی دولت پیشین در ساختار فرهنگی ما برجای مانده است. سوال من این است که آیا من بعد از ۳۰ سال کارکردن برای دولت، بعد از انتشار یافتن ۲۵ آلبوم، بعد از گرفتن نشان درجه یک هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنوز هم باید به سوالات امنیتی برای گرفتن مجوز کنسرت پاسخگو باشم؟ چرا خانه موسیقی در مقام یک نهاد مردمی به بررسی این مسائل نمی پردازد؟ 

یادآوری می‌شود کنسرت “راز رود” شامل دونوازی تنبور و سازهای کوبه‌ای با هنرمندی استاد علی‌اکبر مرادی و حسین رضایی‌نیا (نوازنده تمبک)، روز دوشنبه ۵ خردادماه در تالار وحدت برگزار می‌شود. همچنین این کنسرت در تاریخ ۲۲ و ۲۳ خردادماه در شهرستان کرمانشاه اجرا خواهد شد.
 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.