کنسرت پدربزرگ موسیقی زیر زمینی در آزادی!

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

«آرش میتویی» کنسرت «شبی با حافظ» را در تهران روی صحنه می‌برد.

این هنرمند شامگاه ۲۳ دی‌ماه در سالن «برج آزادی» به اجرای برنامه خواهد پرداخت تا پس از سال‌ها دوری از عرصه موسیقی ایران، باز هم بتواند خاطرات سال‌های دور خود در این عرصه را برای دوستدارانش زنده کند. بسیاری اعتقاد دارند که «آرش میتویی» اولین هنرمندی بوده که با گروه «پژواک»، اشعار حافظ را با موسیقی راک خوانده و توانسته به نوعی آغازگر راهی باشد که بعدها توسط «اوهام» و چند گروه دیگر ادامه پیدا کرد.

«شهرام شعرباف» (خواننده و سرپرست «اوهام») دراین باره اعتقاد دارد: «اول از همه باید در این باره توضیح بدهم که «آرش میتویی» در گروه «پژواک» نبود. در واقع آرش خودش گروه و موزیک خودش را داشت که عالی هم بود و واقعاً آن روزها کسی به گرد پایش هم نمی‌رسید. او یک گیتاریست و آهنگساز درجه یک است و باید بگویم که او پدربزرگ موسیقی زیرزمینی محسوب می‌شود. «پژواک» بسیار بعدتر به وجود آمد، در حالی که اولین آلبوم «آرش میتویی» سال ۱۳۷۰ ضبط شده بود.»
وی می‌افزاید: «آلبومی که از آن صحبت می‌کنید، کار مشترک «آرش میتویی» و من بود. آن سال‌ها من به عنوان کیبوردیست با آرش کار می‌کردم و کلی موزیک کاور کردیم و چند کنسرت خصوصی هم در جاهای مختلف برگزار کردیم. برای آن آلبوم که اسمش هم «حافظ» بود، من به عنوان صدابردار، کیبوردیست و بَک‌وکال با آرش همکاری کردم و فکر می‌کنم یک آهنگ هم برای آن آلبوم ساختم. در واقع، ایده اصلی استفاده از حافظ متعلق به آرش بود و برای خود من هم تازگی داشت.»
با تمام این اوصاف، برگزاری این برنامه پس از این‌همه سال در داخل کشور توسط خواننده‌ای با چنین روزمه قوی و قابل توجهی، می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد. میتویی، پسر «سیما بینا» خواننده فولکلور ایرانی است که برخلاف مادرش موسیقی ایرانی را انتخاب نکرده و سال‌هاست در زمینه موسیقی راک و بلوز فعالیت می‌کند. او همچنین در آلبوم «در سایه باد» مسعود شعاری (نوازنده خلاق سه‌تار) که تلفیقی از موسیقی ایرانی و غربی بود، به نوازندگی گیتار الکتریک پرداخته و در یک کنسرت خیریه هم با او به روی صحنه رفت.

منبع: هنرنیوز


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.