کنسرت پژوهشی بهمن رجبی و کنسرت گروه مهرگان در تالار رودکی

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

سه خبر از بنیاد رودکی

کنسرت پژوهشی به مناسبت ۷۵ سالگی بهمن رجبی نوازنده سرشناس تنبک، کنسرت گیتار کلاسیک و گیتار فلامینکو توسط گروه مهرگان و کنسرت گروه کُر آوازی تهران به ترتیب در روزهای ۷ و ۹ و ۱۱ اسفندماه جاری در تالار رودکی برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی؛ این بنیاد به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تولد بهمن رجبی کنسرت پژوهشی برای این استاد برگزار می‌کند.

در این کنسرت پژوهشی که مانند یک کارگاه آموزشی برگزار می‌شود، بهمن رجبی توضیحاتی در خصوص ساز تنبک، نحوه نواختن آن و ریتم صحبت می‌کند و در فواصل آموزش و در اجرای قطعاتی تعدادی از شاگردانش وی را همراهی می‌کنند.

گفتنی است کنسرت پژوهشی بهمن رجبی با همکاری کامران همت‌پور، روز ۷ اسفندماه جاری ساعت ۱۷ در تالار رودکی برگزار می‌شود و حضور برای تمامی اشخاص رایگان است.

کنسرت گیتار کلاسیک و گیتار فلامینکو گروه مهرگان

گروه موسیقی مهرگان نیز روز ۹ اسفندماه جاری ساعت ۱۸ در تالار رودکی روی صحنه می‌رود.

جمال‌الدین ظهوریان با بیان اینکه گفت: با هدف حمایت از نوازنده ها کنسرت گیتار کلاسیک و گیتار فلامینکو را برپا می‌کنیم.

سرپرست گروه مهرگان با اشاره به برپایی کنسرت این گروه بیان کرد: در این اجرا می‌توان تفاوت کار دو گیتار کلاسیک و فلامینکو را از لحاظ نوع موسیقی و حتی نوع نشستن نوازنده‌ها نشان داد.

این مدرس مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی در خصوص هدف برگزاری کنسرت مذکور گفت: از آنجایی‌که در جامعه ما موسیقی بدون آواز جا نیفتاده و هنرجویانی که در حوزه موسیقی کلاسیک فعالیت می‌کنند، کارشان را بدون آواز آغاز می‌کنند، این کنسرت را به منظور حمایت از آنها برگزار کردیم که بدانند موسیقی بدون آواز نیز برای خود جایگاهی دارد.

او با بیان اینکه رده سنی نوازنده‌ها بین ۱۲تا ۲۶ سال است، خاطرنشان کرد: به منظور آشنایی اعضا با کنسرت حرفه‌ای علاوه بر هنرجویان، تعدادی از اساتید مرکز آموزش هنری و چند تن از اساتید خارج از این مرکز در کنسرت حضور دارند.

ظهوریان ادامه داد: خودم، فرید جلالی و فرزاد فرحد اساتید مرکز آموزش هنری هستیم که هنرجویان را همراهی می‌کنیم و آرش شفاهی، مریم دانشمند، فرهاد فرازنیا و علی یزدی اساتید مهمانی می باشند که در کنار ما به عنوان نوازنده مهمان می‌نوازند.

او با اشاره به قطعاتی که در این کنسرت نواخته می‌شود، گفت: قطعات مختلفی از جمله قطعه صلح که از ساخته‌های خودم است، برای اولین بار اجرا می‌شود که در مورد جنگ ۳۳ روزه اسرائیل و فلسطین است و مردم در آن بسیار آسیب دیدند؛ تصویر جنگ و آسیب‌های بعدی آن را در این قطعه نشان می‌دهیم.

ظهوریان افزود: قسمت اول سوئیت “عبور از مه” از ساخته‌های خودم نیز یکی دیگر از قطعاتی است که اجرا می‌شود و در مجموع قطعات کلاسیک را من ساخته‌ام و قطعات فلامینکو را فرید جلالی تنظیم کرده و نکته مهم کپی نبودن آثار است.

کنسرت موسیقی ایرانی و محلی خراسان گروه موسیقی “بیداد”

کنسرت گروه موسیقی بیداد با اجرای هنرجویان مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی، موسیقی اصیل ایران و موسیقی محلی خراسان، روز  ۹ اسفندماه ساعت ۱۷ در تالار رودکی برگزار می‌شود.

اشکان غفوری، سرپرست گروه بیداد با اشاره به کنسرت پیش روی خود بیان کرد: این کنسرت توسط هنرجویان مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی برگزار می‌شود که شاگردان من می باشند و در کنسرت نیز من به عنوان نوازنده آن‌ها را همراهی می‌کنم.

او ادامه داد: در کنسرت مذکور قطعاتی از موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی محلی خراسانی توسط اعضا اجرا می‌شود و خواننده گروه بعضی از قطعات را با صدای خود همراهی می‌کند.

این استاد موسیقی مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی تصریح کرد: چهار قطعه موسیقی اصیل ایرانی با ضرب و چهار قطعه محلی با دف همراهی می‌شود.

غفوری در خصوص هدف برگزاری این کنسرت گفت: هدف اصلی، تشویق هنرجویان و آشنایی آن‌ها با کارهای حرفه‌ای‌تر مانند کنسرت، برخورد با مردم، چگونگی استفاده از صحنه و وسایل فنی صحنه بوده است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.