کنسرت گروه ˝آواز˝ در ترکیه برگزار می‌شود

۲۶فروردین۱۳،

کنسرت گروه موسیقی ˝آواز˝ به سرپرستی و خوانندگی هادی سپهری در کشور ترکیه برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، گروه «آواز» که پیش از این نیز کنسرت‌هایی در داخل و خارج از ایران برگزار کرده است، موسیقی ایرانی، آذری و ترکی را در ترکیه به روی صحنه خواهد برد.

این اجراها ابتدا از تاریخ ۶ اردیبهشت ماه سال جاری از شهر استانبول ترکیه آغاز و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، این گروه به ترتیب در موسسه فرهنگی ناظم حکمت، سپس در شبکه تلویزیونی IMC و سالن فاولا به روی صحنه می‌رود و در آخرین اجراها نیز در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ابتدا در رادیو آنکارا و سپس در سالن اسکی‌ینی به اجرای برنامه می‌پردازد.

هادی سپهری (تار، سه تار، باغلاما، آواز)، مهران قهرمان زاده (تمبک و دربوکه)، بهرنگ نیک آئین (دف، دایره و بندیر)، کمال بینیجی (باغلاما، عود، گیتار و آواز)، علی فواد آیدین (کلارینت و کاوال) و بتول دمیر (همخوان) اعضای گروه آواز را تشکیل می‌دهند و در اجراهای ترکیه به روی صحنه خواهند رفت.

گروه موسیقی تلفیقی «آواز» در سال ۱۳۸۹ توسط هادی سپهری و به همراهی کمال بینیجی (موسیقیدان، نوازنده عود، باقلاما و گیتار از کشور ترکیه) تشکیل شد که هم‌اکنون با سه نوازنده از ایران و سه نوازنده از ترکیه، موسیقی ایرانی، آذری و ترکی اجرا می‌کند.

این گروه موسیقی به غیر از اجراهای اردیبهشت ماه در ترکیه، به زودی کنسرت‌هایی در شهرهای مختلف ایران و همچنین در تیر ماه امسال در شهر آنکارا و دیار بکر ترکیه برگزار خواهد کرد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.