کنسرت گروه «شهنازی» در کرمان لغو شد

داریوش پیرنیاکان از لغو کنسرت گروه «شهنازی» در کرمان خبر داد و با ابراز گله از این رویداد گفت: به لغو کنسرت این گروه و دیگر کنسرت ها اعتراض دارم و دستگاه های مرتبط باید پاسخگوی این جریان باشند.

به گزارش سه نسل به نقل از آفتاب ، سخنگوی خانه موسیقی توضیح داد: در میان ارگان های فرهنگی، متاسفانه گویا هیچ هماهنگی و هیچ توانایی نظارتی وجود ندارد و این مساله موجب وهن کلیه فعالیت های فرهنگی و وارد شدن لطمات فراوانی به جامعه فرهنگی و هنری کشور شده است.

پیرنیاکان با اشاره به ناهماهنگی های موجود برای برپایی کنسرت ها در شهرستان ها افزود: وقتی وزارت ارشاد به عنوان متولی فرهنگی به یک اجرا مجوز می دهد، دیگر نهادهای دولتی باید به این مجوز احترام بگذارند و نهایت تلاش خودشان را برای اجرای برنامه به بهترین شکل انجام دهند.

او اجرای این کنسرت ها و برنامه های فرهنگی را آبروی کشور دانست و افزود: سود چنین فعالیت هایی برای همه است، درحالیکه متاسفانه در حال حاضر شاهدیم که اینگونه نیست و برخوردی هم با این مسائل نمی شود.

سرپرست گروه شهنازی با اشاره به لغو برنامه اخیر گروهش در کرمان عنوان کرد: به ما اعلام کردند که سالن متعلق به دانشگاه بوده، در حالیکه ما بر اساس مجوز مکانی که تعیین شده بود مجوز گرفتیم، زیرا اگر مکان اجرا مشخص نباشد وزارت ارشاد اساسا مجوز نمی دهد.

او گفت: کارگزار ما به دانشگاه مراجعه کرده و به ایشان گفته اند که سالن را در اختیار شما قرار می دهیم و ارشاد هم بر این اساس مجوز داده است. اینجا دو مسئولیت برای دانشگاه و ارشاد وجود دارد؛ وزارت ارشاد وظیفه دارد از بنده به عنوان یک هنرمند حمایت کند و باید عوامل لغو را بازخواست کند که چرا درست ظهر روز قبل از اجرا مجوز سالن را پس گرفتید؟

این نوازنده تار با اشاره به اینکه برای این کنسرت هزینه های فراوانی صورت گرفته، افزود: مسئولان دانشگاه حتی صدابردار گروه را که با یک کامیون تجهیزات از تهران به آنجا عزیمت کرده بود، دیدند و با آنها و نماینده گروه هم جلسه گذاشتند و قول دادند تا ساعت ۱۳ روز قبل از اجرا موافقت کنند و گفتند هیچ مشکلی برای اجرای برنامه نیست اما ساعت ۱۲:۱۰ دقیقه تماس گرفتند و گفتند که سالن را نمی دهیم.

پیرنیاکان تاکید کرد: بنده به دلیل این ضررهای مالی و معنوی که در این ماجرا متحمل شده ام، از دانشگاه شهید باهنر شکایت حقوقی خواهم کرد. از طرفی، مسئولان می دانستند که این کنسرت به نفع افراد سرطانی است و موسسه یاس این برنامه را برگزار کرده است. آنها نه تنها به ما هنرمندان، بلکه به موسسات خیریه و افراد بیمار هم رحم نمی کنند.

پیرنیاکان ادامه داد: مسوولان فرهنگی باید درباره این اتفاقات پاسخگو باشد، چرا این همه کنسرت در کشور لغو می شود؟ اصلا مسئولیت وزارت ارشاد در این زمینه چیست؟ باید از اداره ارشاد کرمان بخواهند که به این موضوع رسیدگی کند.

او با اشاره به استعافای رییس انجمن موسیقی کرمان بعد از اتفاقی مشابه در هفته گذشته گفت: مگر آقای ابوعامری به دلیل لغو کنسرت شهرداد روحانی استعفا نداد؟ چرا معاونت هنری وزارت ارشاد هیچ بازخواستی صورت نمی دهد؟ این اتفاقات اولین و دومین بار نیست که رخ می دهد.

سرپرست گروه «شهنازی» در پایان سخنانش بیان کرد: معنای مجوز این است که پشت سر این مجوز مسئولیت و قدرتی وجود دارد و همانطور که اگر اتفاقی در کنسرت بیافتد می آیند و بازخواست می کنند، همانطور هم باید با اتکا به مجوز از ما پشتیبانی کنند. ما پشتیبانی مادی که نخواستیم . آیا اصلا می آیند از ما بپرسند که کنسرت های شما سود مالی هم دارد که ما به آنها نشان دهیم از جیب هم خرج می کنیم.

کنسرت گروه شهنازی قرار بود از ۲۱ و ۲۲ و ۲۳ تیر ماه در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان به صحنه برود.


جدیدترین مطالب تفریح و سرگرمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.