کنسول سفارت سوئیس به تماشای اپرای عروسکی ”عاشورا” نشست

۹ م دیماه ،

“اپرای عروسکی عاشورا”، به کارگردانی بهروز غریب پور، در حالی آخرین اجرای خود را پشت سر گذاشت که “ادیت سالامانکا”، کنسول سفارت سوئیس، مهمان آن بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از دریافتی پایگاه اینترنتی ایران تئاتر ؛ “ادیت سالامانکا”، کنسول سفارت سوئیس در ایران، به همراه همسرش شامگاه جمعه، ۸ دی ماه در تالار فردوسی به تماشای اپرای عروسکی “عاشورا” نشست و در پایان اجرا، در حالی که بسیار شگفت زده شده بود، با حضور در پشت صحنه، توضیحات بسیاری را در خصوص چگونگی ساخت عروسک ها، شیوه تولید کار و همچنین مدت زمان آماده شدن این اپرا، از کارگردان نمایش خواستار شد.
وی ضمن تقدیر از اعضای گروه نمایش “آران” بیان کرد: این اپرا از سنت ها و تعزیه های ایرانی الهام گرفته است، به همین سبب از این به بعد باید این سبک نمایش عروسکی هم در جهان به عنوان اپرای ایرانی شناخته شود.
شایان ذکر است، “ادیت سالامانکا” پیشتر نیز به تماشای اپرای حافظ نشسته و خواستار اجرای مجدد آن و دیگر نمایش های بهروز غریب پور شده بود.
گفتنی است؛ “اپرای عروسکی عاشورا”، به کارگردانی بهروز غریب پور، شامگاه جمعه، ۸ دی ماه، با ۱۸ اجرا در تالار فردوسی به کار خود پایان داد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.