کنفرانس مونیخ اجلاسی مفید در جهت بهبود ساز و کارهای صلح و امنیت جهانی

۱۹ام بهمن ،

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کنفرانس مونیخ اجلاسی مفید در جهت بهبود ساز و کارهای صلح و امنیت جهانی بوده و جمهوری اسلامی ایران بار دیگر نقش بی‌چون و چرای خود را در حل معادلات بین‌المللی به جهانیان ثابت کرد.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حضور ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: حضور ایران در نشست‌های مهم بین‌المللی از جمله کنفرانس امنیتی مونیخ نشانگر دستگاه فعال دیپلماسی کشورمان است.

وی افزود: با توجه به درخواست کشورهای مختلف برای گفتگو با مقامات کشورمان، می‌توان به نقش و اهمیت جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح، امنیت منطقه‌ای و جهانی پی برد.

هانی‌زاده با اشاره به دیدار فرستاده سازمان ملل و رهبر ائتلاف ملی سوریه تصریح کرد: “اخضر ابراهیمی” و “معاذالخطیب” به این نکته پی‌برده‌اند که برای پایان دادن به بحران ۲۲ ماهه سوریه باید از سیاست‌ها و راهکارهای جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده بنابراین سعی دارند با گفتگو و رایزنی با مقامات کشورمان به بحران در این کشور پایان دهند.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: دیدار وزرای خارجه کشورهای منطقه و اروپا، رهبران احزاب و تشکل‌های گوناگون با مقامات کشورمان و گفتگو پیرامون بحران سوریه، نشانگر اهمیت نقش ایران در محافل و مجامع بین‌المللی است.

هانی‌زاده اظهار داشت: نتایج حاصل از کنفرانس مونیخ را می‌توان شکست راهکارهای غرب در مقابل بحران سوریه و استفاده از طرح ۶ ماده‌ای ایران برای برقراری صلح در سوریه و منطقه دانست.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: کنفرانس مونیخ اجلاسی مفید در جهت بهبود ساز و کارهای صلح و امنیت جهانی بوده و جمهوری اسلامی ایران بار دیگر نقش بی‌چون و چرای خود را در حل معادلات بین‌المللی به جهانیان ثابت کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.