کنفرانس نینتندو در E3 2013 – ماریو تازه به همراه یار قدیمی

۲۳خردادماه،

نینتندو در ویدئو کنفرانسی از پیش ضبط شده برنامه‌های خود را برای ۶ الی ۱۲ ماه آینده اعلام کرد.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نینتندو که در حال حاضر چندان وضعیت مناسبی در بازار ندارد آغاز به معرفی چند بازی محبوب کرد. در این کنفرانس علاوه بر معرفی ۷ بازی تازه برای Wii U، چندین بازی که پیش از این نیز معرفی نشده بودند هم حضور داشتند.
 
در ابتدا، نینتندو کاراکتر تازهی برای بازی Pokemon X & Y معرفی کرد که قرار است اواخر امسال برای کنسول ۳DS منتشر شود و پس از آن تمام تمرکز نینتندو روی کنسول Wii U قرار گرفت.
 
نینتندو سوپر ماریو سه بعدی وعده داده شده را بالاخره معرفی کرد. این بازی Super Mario 3D World نام دارد که دنیایی کاملا ماریویی در اختیاز مخاطب می‌گذارد. این بازی دسامبر امسال وارد بازار جهانی خواهد شد.
 
در ادامه Mario Kart 8 معرفی شد که اگرچه انتظار می‌رفت تابستان امسال منتشر شود، اما به بهار سال آینده موکول شد. گرافیک بازی و مکانیزم گیم‌پلی بازی به شدت تغییر یافته‌اند و نینتندو وعده داده که Mario Kart 8 چیزی کاملا متفاوت از آنچه در قبل دیده‌ایم باشد.
 
دو بازی Wii Fit U و Wii Party U برای علاقه‌مندان به بازی‌ها و سرگرمی‌های گروهی در کنسول نینتندو هم بیشتر معرفی شدند که قرار است هر دو این بازی‌ها در کمتر از ۶ ماه دیگر وارد بازار شوند.
 
بازی The Legend of Zleda: Wind Waker HD با قابلیت‌های آنلاین تازهی که به آن اضافه شده نسبت به نسخه‌ی گیم‌کیوب تفاوت‌هایی دارد. گرافیک بازی بسیار بهبود یافته و به نحوه‌ی طراحی در TLoZ: Skyward Sword نزدیک شده است.
 
بازی تازه استودیو Retro هم چیزی نیست جز Donkey Kong Country: Tropical Freeze که مخاطبین را به اولین حضور ماریو در بازی‌های رایانه‌ای می‌برد. اولین بار، ماریو در بازی Donkey Kong حضور پیدا کرد که باید از دست این میمون بد طینت فرار می‌کرد اما حالا دانکی کانگ به یک شخصیت محبوب قابل بازی در دنیای نینتندو تبدیل شده است.
 
دو بازی Wonderful 101 و Bayonetta 2 از سوی استودیو پلاتینیوم گیمز هر دو نمایش‌های جذابی داشتند که در این بین بایونتا بیش از همه می‌درخشید. بالاخره اولین تریلر از بایونتا ۲ انتشار یافت و شاهد بسیاری از حرکات تازه شخصیت بازی در این تریلر بودیم. این بازی در سال ۲۰۲۴ و بازی Wonderful 101 اواخر شهریور ماه منتشر می‌شوند.
 
در انتها از بازی تازه استودیو Monolith با نام Project X رونمایی شد که یک JRPG Open World خواهد بود. این استودیو سال قبل بازی Xenoblade Chronicles را منتشر کرد که لقب بهترین JRPG نسل را از آن خود کرده بود.
 
اما ساتورو ایواتا، مدیر نینتندو، به عنوان سورپرایز آخر، بازی Super Smash Bros را برای دو کنسول Wii U و ۳DS رسما رونمایی کرد. این بازی فایتینگ با تعداد بسیار بسیاری کاراکتر قابل بازی معروف، احتمالا اواسط سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.