کنکور ۳ هزار رشته محل حذف شد/ تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۲

کنکور ۳ هزار رشته محل حذف شد/ تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۲

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور ۳ هزار رشته محل کم تقاضا در دانشگاههای آزاد، ‌غیرانتفاعی و پیام نور سال آینده حذف می شود و ورود دانشجویان در این رشته ها براساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

به گزارش دریچه خبر ، ابراهیم خدایی درباره آخرین مصوبات کمیته ماده ۴ قانون حذف کنکور افزود: در این جلسه مقرر شد تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور نسبت به سال گذشته تغییر نکند و تا ۲۵ درصد در گزینش نهایی آنها تاثیر مثبت داشته باشد.

وی اظهار داشت: همچنین مصوب شد تا کمیته ای تشکیل و رشته های کم تقاضا و فاقد رقابت در دانشگاههای آزاد،‌ پیام نور و غیرانتفاعی مشخص و اعلام شوند تا در کنکور سال ۹۲ در این رشته ها دانشجو بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اصلاح قانون مجلس مبنی بر حذف کنکور در سال ۹۳ را نیز یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه کمیته ماده ۴ اعلام کرد و گفت: کنکور هیچ یک از رشته محل های دانشگاههای دولتی برای سال آینده حذف نمی شود. 

وی گفت: برای آزمون‌های سراسری سال ۹۲ به بعد نیز کارگروهی شامل وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش بر اساس طرح مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و در این زمینه نیز تصمیم‌گیری می شود.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.