کنکور۹۱؛ با ۶۶ هزار کاهش داوطلب و ۱۰۰ هزار افزایش پذیرش

خدایی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد داوطلبان زن و ۴۰ درصد آنان مرد هستند.

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون سراسریبا شرکت یک میلیون و۶۶ هزار داوطلب اواخر این هفته برگزار می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ؛  ابراهیم خدایی در نشست خبری افزود: آمار داوطلبان این آزمون نسبت به سال قبل۶۶ هزار نفر کاهش داشته است اما ظرفیت پذیرش آن حدود صد هزار نفر افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود۵۶۷ هزار نفر در آزمون سراسری پذیرفته شدند که امسال این رقم به۶۶۰هزار نفر رسیده است.

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پیرترین داوطلب آزمون سراسری امسال مردی ۷۷ ساله از تهران در رشته علوم تجربی و جوان ترین داوطلبی پسری۱۴ساله از کرمانشاه در رشته علوم تجربی است.

خدایی افزود: بیشترین داوطلبان مربوط به گروه علوم تجربی با ۴۴۹هزار داوطلب است و پس از این گروه ، گروه های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار دارند.

وی اضافه کرد: آزمون سراسریصبح پنجشنبه هشتم تیر برای داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی برگزار می شود و در عصر همان روز داوطلبان گروه هنر به رقابت خواهند پرداخت.

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان گروه علوم تجربی صبح جمعه، گروه زبان عصر جمعه و شرکت کنندگان گروه علوم انسانی صبح شنبه آزمون خواهند داشت.

خدایی خاطر نشان کرد:۶۰درصد داوطلبان زن و۴۰درصد آنان مرد هستند.

وی با تاکید بر این که نتایج اولیه آزمون سراسری۹۱نیمه اول مرداد اعلام خواهد شد؛ گفت: ۱۷تا۲۳مرداد نیز برای انتخاب رشته داوطلبان در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور گفت: همچنین کلید سئوالات آزمون سراسری؛۱۱تیر ساعت۱۵در پایگاه اینترنتی این سازمان قرار می گیرد.

خدایی یادآور شد: علاوه بر کارت ورود به جلسه آزمون، همراه داشتن شناسنامه عکس دار الزامیست اما برای مساعدت به داوطلبانی که شناسنامه آنان عکس دار نیست، کارت ملی یا کارت شناسایی معتبر عکس دار باید همراه داوطلب باشد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.