کنگره بزرگداشت آیت‌الله‌ گلپایگانی برگزار می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

کنگره بزرگداشت آیت‌الله‌ گلپایگانی با حضور آیت‌الله‌ صافی‌گلپایگانی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم صلاح‌زاده، دبیر اجرایی کنگره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، گفت: کنگره بزرگداشت آیت‌الله‌ گلپایگانی پنجشنبه، ۱۸ آبان‌ماه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و روز جمعه، ۱۹ آبان‌ماه در گلپایگان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کنگره از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و علاوه بر سخنرانی آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی و سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مقالات برتر نیز قرائت می‌شود.

صلاح‌زاده از ارسال نزدیک به ۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: از این تعداد پنج مقاله برگزیده شدند که یک مقاله برتر قرائت می‌شود و در حاشیه کنگره نیز نمایشگاهی از آثار، تالیفات، تعلیقات، عکس و … مرتبط با آیت‌الله‌ گلپایگانی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین، مجلس خبرگان رهبری، مدیریت حوزه‌های علمیه، شورای عالی مدیریت حوزه، اعضای کمیسیون‌های فرهنگی مجلس، طلاب و استادان حوزه‌های علمیه از جمله مهمانان این همایش می باشند.

دبیر اجرایی این کنگره گفت: برگزاری این کنگره مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان قم است و با محوریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و همکاری دیگر سازمان‌ها در دو روز برگزار می‌شود.

صلاح‌زاده هدف از برگزاری این کنگره را بازتولید آثار آیت‌الله‌ گلپایگانی، رونمایی از نرم‌افزار جامع و تمبر یادبود از این مرجع ذکر نمود و گفت: رسانه‌ها باید به ابعاد زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی مراجع و بزرگان دین بپردازند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.