کنگره بین المللی امام مهدی(عج) در دانشگاه کوفه آغاز شد

۳۱اردیبهشت،

کنگره بین المللی امام مهدی و آینده جهان امروز با حضور شخصیت های بارز دینی در دانشگاه کوفه عراق آغاز به کار کرد. در این کنگره بیش از ۶۰۰ اندیشمند دینی از ایران، عراق، مصر، کویت، لبنان و سوریه حضور دارند و طی سه روز، مقالات تخصصی دربارهٔ مهدویت ارائه می دهند.

آیت الله امامی کاشانی در این کنگره با اشاره به وجوب اطاعت از حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: اطاعت از امام عصر، اطاعت از پیامبر اعظم است.

منیر السعدی رئیس دانشگاه کربلا هم در این کنگره اظهار داشت: متاسفانه شاهد قتل و کشتار و خونریزی در دنیای معاصر هستیم و بحران های بسیاری در روابط بشری ایجاد شده است و بعضا قوانینی در بعضی کشورها به تصویب می رسد که تعارض صریح با اخلاق دارد، در چنین شرایطی انسان های پاک به دنبال ظهور امام حجت می باشند.

محمد بهیه عضو کمیته برگزاری کنگره به الفرات گفت: از شخصیت های فکری طوائف و مذاهب مختلف دعوت به عمل آمده است و در طول برگزاری کنگره، حداقل ۶۰ مقاله علمی در نشست های عمومی و کمیسیون های تخصصی کنگره ارائه می گردد. وی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این کنگره، نمایشگاه کتاب به زبان های عربی، فارسی و انگلیسی دایر شده است گفت: این نمایشگاه شامل کتاب های مختلف و متعدد دربارهٔ امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

عضو کمیته این کنگره افزود: هدف اساسی از برگزاری این کنگره، بالا بردن فرهنگ مهدویت در جوامع اسلامی است زیرا نمایندگان تمام مذاهبی که در این کنگره حضور یافته اند، بر ظهور حضرت حجت و وجود با برکت ایشان اتفاق نظر دارند. وی به تحولات اخیر در کشورهای منطقه و بیداری اسلامی اشاره و تصریح کرد: تغییرات اخیر در آفریقا، آسیا و جاهای دیگر، بیانگر این نکته مهم است که مردم جهان، به دنبال ظهور منجی می باشند.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.