کنگره حزب کمونیست چین امروز پایان می‌یابد/”شی جین‌پینگ” رئیس جمهوری تازه چین

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

ap4-11.jpg

حزب کمونیست چین امروز(چهارشنبه) iبه کنگره یک هفته‌ای خود در شهر پکن که طی آن نمایندگان این حزب یک کمیته مرکزی تازه برای آن انتخاب می‌کنند، پایان می‌دهد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از شبکه دویچه وله، انتظار می‌رود که “شی جین‌پینگ”، معاون رئیس‌جمهوری چین طی نشست امروز (چهارشنبه) در مقام رهبری حزب کمونیست جایگزین هو جین تائو، رئیس‌جمهوری کنونی شود. رهبران کشور چین براساس قوانین این کشور هر ۱۰ سال یکبار تغییر پیدا می‌کنند.

در این جهت هوجین تائو و ون جیابائو، اول وزیر چین و همین طور دیگر مقامات بلندپایه می بایست براساس قوانین بازنشستگی مقامات از سمت خود کناره‌گیری کنند. از مدت‌ها پیش مشخص بود که شی جین‌پینگ جایگزین هوجین تائو خواهد شد که ابتدا در سمت رهبری حزب کمونیست جایگزین وی شده و سپس در ماه مارس سال آینده طی نشست سالانه پارلمان iبه مقام ریاست جمهوری خواهد رسید.

نمایندگان حزب کمونیست قرار است با رای خود یک کمیته مرکزی تازه را برای این حزب انتخاب کنند. این کمیته شورای حاکم در حزب کمونیست است که حدود ۲۰۰ عضو کامل و ۱۷۰ و یا بیشتر از این میزان عضو جایگزین بدون حق رای دارد.

این کمیته نیز iبه نوبه خود فردا (پنج شنبه) دفتر سیاسی حزب کمونیست و همین طور کمیته دائمی را که داخلی‌ترین حلقه قدرت در حزب کمونیست با نزدیک iبه هفت عضو است، انتخاب خواهد کرد. اعضای این دو نهاد برگزیده تعیین کننده مسیر سیاسی و اقتصادی آینده چین خواهند بود.

در این جهت مسیر سیاسی و اقتصادی آینده چین در صورتی که این نهادها در کنترل محافظه کاران iبه جای حامیان اصلاحات قرار گیرند، چندان تغییر نخواهد کرد.

کنگره هفت روزه حزب کمونیست چین تحت شدیدترین تدابیر امنیتی در پکن در تالار بزرگ خلق این شهر برگزار شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.