کنگره ملی آموزش به بیمار برگزار می‌شود

۰۷م آذر ،

اولین کنگره ملی آموزش به بیمار با هدف ارتقای آموزش به بیمار در داخل سلامت ۸ تا ۱۰ آذر در بیمارستان امام خمینی برگزار می‌شود.

دکتر عبدالرحمان رستمیان دبیر علمی کنگره ملی آموزش به بیمار در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در این کنگره روشهای علمی و استاندارد آموزش به بیمار معرفی می‌شود، از بیشتر دانشگاه‌های کشور در این کنگره حضور دارند و اطلاعات لازم را کسب و در دانشگاه‌های خود پیاده سازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه با برگزاری این کنگره آموزش به بیمار در داخل سلامت ارتقا داده می‌شود، افزود: وقتی بیمار اطلاعات لازم را در مورد بیماری خود داشته باشد منجر به درمان بهتر، عوارض و هزینه کمتر برای بیمار خواهد شد. آموزش بیمار سبب می‌شود تا بیماران عوامل تشدید کننده و بهبود دهنده را بشناسند و به آن عمل کنند، داروی خود را به موقع و به اندازه و درست مصرف کنند و از درمان های نادرست و پیشنهاد هایی که ناشی از باورهای غلط در جامعه است، پرهیز کنند.

این فوق تخصص روماتولوژی تصریح کرد: برای پیاده سازی برنامه آموزش به بیمار در کشور نیاز یه یک برنامه ریزی جامع و وسیستمیک نیازمندیم. در دانشگاه‌ها دانش آموختگان گروه پزشکی که با بیمار در ارتباط می باشند باید از اهمیت آموزش به بیمار با خبر باشند و با مهارت آموزی ارتباط موثر با بیمار در این برنامه‌ها مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بررسی اهمیت آموزش به بیمار، تعیین بهترین روشهای آموزش به بیمار، بررسی چالشهای مربوط به آموزش به بیمار در ساختار آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بررسی چالشهای مربوط به آموزش به بیمار در حرفه پرستاری، تعریف تیم حمایت از بیمار پس از ترخیص در ساختار سازمانی بیمارستانها و مراکز درمانی کشور و بررسی نقش آموزش مهارتهای ارتباطی در آموزش بهینه به بیمار از محورهای مورد بحث در این کنگره است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.