کنگره ملی صائب تبریزی و شعر اخلاقی فردا آغاز به کار می کند

۰۶خردادماه،

“کنگره ملی صائب تبریزی و شعر اخلاقی” فردا سه شنبه- با حضور “سید محمد حسینی “وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دراین کنگره که هفتم خرداد ماه در تالار وحدت برگزار می گردد جمعی از نخبگان، فرهیختگان،شعرا، نویسندگان، شخصیت های ادبی و هنری و اهالی فرهنگی نیز حضور خواهند داشت. 

هدف از برپایی این کنگره توجه بیش از پیش به شعر اخلاقی است. 

فراخوان اولین همایش صائب تبریزی و شعر اخلاقی در بخش های مختلف، اسفندماه سال ۹۱ منتشر و استقبال قابل توجهی از این اتفاق شده است. 

بخش عمده ای از مقالات برتر رسیده به این کنگره چاپ و در روز برگزاری آن به علاقه مندان عرضه می گردد. 

همزمان با برپایی کنگره ملی صائب تبریزی،۳ کتاب با موضوع این شاعر اخلاق با حضور ” سید محمد حسینی ” وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می گردد. 

مجموعه مقالات کنگره تحت عنوان کتاب شناسنامه صائب تبریزی، گزیده شعر صائب تبریزی و شاعران سبک هندی و دیدار رهبر معظم انقلاب با شاعران انقلاب اسلامی سه کتابی است که رونمایی خواهند شد. 

رونمایی از تمبر یادبود صائب تبریزی، تجلیل از برگزیدگان صاحب مقالات برترکنگره ، تجلیل از پیشکسوتان شاعران شعر اخلاقی، تجلیل از جایگاه علمی ادبی استاد زنده‌یاد محمد قهرمان از دیگر برنامه های اولین کنگره بزرگداشت صائب تبریزی است. 

در کنار برپایی این کنگره، نمایشگاهی نیز از نسخ خطی و چاپی دیوان صائب تبریزی برپا می‌شود. 

برپایی غرفه خوشنویسی آثار و اشعار صائب، برپایی غرفه خیابان هنر، برپایی غرفه ای از دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون صائب، پخش کلیپ، سخنرانی، نشست‌های تخصصی با حضور شاعران داخلی و هندی را از دیگر برنامه های کنگره ملی صائب تبریزی خواهد بود. 

نشست خبری کنگره ملی صائب تبریزی و شعر اخلاقی طی روزهای قبل با حضور ” سید محمد حسینی ” وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رسانه ها ی خبری برگزار شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.