کنگره ملی علامه شهیدی در بروجرد آغاز شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش ملی بزرگداشت علامه سید جعفر شهیدی طی روزهای دوازدهم و سیزدهم شهریور در بروجرد برگزار می شود.

نادر ارجمندی با بیان اینکه این همایش به بررسی ابعاد شخصیتی علامه سیدجعفر شهیدی از مفاخر جهان اسلام می پردازد، عنوان کرد: روش‌ شناسی ترجمه نهج‌البلاغه دکتر شهیدی، روش ‌شناسی تاریخ تحلیلی اسلام، بررسی آثار علامه شهیدی و مروری بر فعالیتهای علامه شهیدی از جمله محورهای این همایش است.

وی ادامه داد: همچنین مروری بر دوران زندگی علمی دکتر شهیدی از مقطع زندگی در نجف اشرف تا پایان عمر، نقش دکتر شهیدی در مجامع علمی کشورهای مسلمان و نقش وی در تقریب بین مذاهب از دیگر محورهای این همایش دو روزه است.

ارجمندی یادآور شد: در بخش ادبی این همایش نیز خاطرات شاگردان دکتر شهیدی، آرایه های لفظی و معنوی در ترجمه نهج البلاغه دکتر شهیدی، بحث در شیوه های فنی ترجمه نهج البلاغه، نکته پردازی های منحصر به فرد دکتر شهیدی در زمینه شرح مثنوی، علامه شهیدی و انقلاب اسلامی، استاد شهیدی و دفاع مقدس، شهیدی و حماسه حسینی، شهیدی و لغت نامه دهخدا، رویکرد انتقادی در تاریخ نگاری دکتر شهیدی، از موضوعاتی است که در این همایش به آنها پرداخته می شود.

وی عنوان کرد: در این همایش دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دکتر احمدی رئیس انتشارات سمت و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکترموسوی گرمارودی و جمعی از اندیشمندان حضور یافته و به بررسی ابعاد شخصیت و آثار علامه شهیدی می پردازند.

ارجمندی بیان داشت: این همایش ملی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه تربیت مدرس تهران، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه آزاد، بنیاد نهج‌البلاغه، بنیاد غدیر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در حال برگزاری است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.