کهیر آفتابی در خانم های ۲۰ تا ۴۰ سال، بیشتر بروز می کند

۰۲م آذر ،

یک متخصص پوست و مو گفت: کهیر آفتابی درخانم های ۲۰ تا ۴۰ سال بیشتر بروز می کند و این مشکل ممکن است در فواصل زمانی مختلف در اشخاص مبتلا عود کند.

مهرداد افشاریان، متخصص پوست ومو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  آفتاب سوختگی و سایر مشکلات و حساسیت های ناشی از نور خورشید مشکلی نیست که تنها مختص فصل تابستان باشد و درواقع در تمام فصول سال و البته با درجات مختلف، شاهد اینگونه مشکل ها هستیم.

وی با بیان اینکه کهیر آفتاب از جمله مشکلات بسیار شایع ناشی از مواجهه با آفتاب است، اظهار داشت: در بعضی از اشخاص هنگامی که با آفتاب شدید مواجهه می شوند، پس از مدت کوتاهی جوش های کوچک قرمز رنگی روی پوست نمایان می گردد.

افشاریان گفت: این جوش های قرمز رنگ کوچک با خارش همراه بوده و شبیه جای نیش حشرات است.

وی با اشاره به اینکه کهیر آفتابی می تواند بسیار شدید بوده و مشکلات پوستی بسیاری را به وجود آورد، اظهار داشت: البته اغلب موارد کهیر آفتابی در صورتیکه فرد مبتلا وارد سایه شود، پس از گذشت مدت زمان کوتاهی بهبود می یابد.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: اگر چه کهیر آفتابی در تمام سنین و در هر دو جنس دیده می گردد، اما خانم های ۲۰ تا ۴۰ سال بیشتر دچار این مشکل می شوند.

افشاریان با بیان اینکه کهیر آفتابی ممکن است در فواصل زمانی مختلف در اشخاص مبتلا عود کند، یاد آور شد: این مشکل پوستی حتی ممکن است پس از گذشت چند سال در فرد مبتلا عود کند و سبب بروز مشکل در او شود.

وی خاطر نشان کرد: اغلب موارد کهیر آفتابی با کمی مراقبت و کنترل به ویژه درمان به موقع و پرهیز از قرارگیری در زیر نور خورشید، پس از مدتی زمانی کوتاهی بهبود می یابند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.