کوالکام می‌گوید پردازنده‌های هشت هسته‌ای “بی‌معنی” می باشند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

یکی از کارشناسان Qualcomm با اشاره به تراشه‌های هشت هسته‌ای که به تازگی عرضه شده‌اند گفت پردازنده‌های هشت هسته‌ای موبایل "بی‌معنا" می باشند چون مشتریان خواهان تجربه‌ای فراتر از تنها قرار دادن هسته‌ها در کنار هم می باشند.
 
 
وبلاگینا به نقل از staticworld نوشت: نایب رئیس کوالکاک روز جمعه در سخنانی که در رسانه‌های تایوان انتشار یافت گفته است: "شما نمی‌توانید هشت تا ماشین چمن‌زنی را کنار هم قرار دهید و بعد مدعی شوید که یک فراری ۸ سیلندر دارید. چنین چیزی معنی ندارد."
 
وی افزود: "کوالکام بر روی ایجاد تجربه خوب برای کاربرانش متمرکز است. این موضوع  اول به مودم‌های خوب، سپس به عمر بالای باتری و بعد از آن به قیمت مناسب نیازمند است. اینکه فقط هسته‌ها را کنار هم قرار دهیم مثل این است که اسپاگتی را به سمت دیوار پرتاب کنیم و منتظر شویم ببینیم کدامشان به دیوار می‌چسبند."
 
این نظرات به دنبال آغاز عرضه تراشه‌ای هشت هسته‌ای توسط شرکت رقیبشان MediaTek که مدعی است این تراشه از سایر تراشه‌های موجود کارآیی بهتری خواهد داشت، بیان شدند.
 
نایب رئیس کوالکام در پاسخ به این سوال که آیا شرکتش روزی تولید تراشه هشت هسته‌ای خودش را آغازخواهد کرد یا خیر گفت: "ما محصولات بی‌معنی تولید نمی‌کنیم."
 
وی گفت: "وقتی نمی‌توانید محصولی را مهندسی کنید که انتظارات مشتری را برآورده کند، شاید به سادگی به کنار هم قرار دادن هسته‌ها متوسل شوید. این روش احمقانه‌ای است و تصور من بر این است که مهندس‌ها احمق نیستند."
 
مدیاتک از تراشه هشت هسته‌ای‌ خود دفاع کرد
 
شرکت مدیاتک در پاسخ به این نظرات گفت پردازنده هشت هسته‌ای آن‌ها یکی از آخرین پیشرفت‌های شرکت در فناوری و نوآوری بوده است. این شرکت مدعی است در مقایسه با رقبای خود وابستگی نزدیک‌تری با بازار دارد و در نتیجه پردارنده‌هایی تولید می‌کند که نیازهای مشتریان را برآورده می‌سازد.
 
مدیا‌تک در ایمیلی اظهار کرد: "این تراشه قابلیت‌های چندعملکردی را بالا برده و همزمان تجربه استفاده از اپلیکیشن‌ها را به نحو فوق‌العاده‌ای بهبود می‌بخشد."
 
بنا بر گفته‌های مدیاتک پردازنده هشت هسته‌ای این شرکت در سه ماهه چهارم سال جاری در دسترس عموم خواهد بود. این پردازنده با پردازنده‌های هشت هسته‌ای موجود در بازار متفاوت است و سبب این تفاوت نیز این است که می‌تواند به‌طور همزمان از هر هشت هسته خود استفاده کند. شرکت مدعی است این قابلیت سبب می‌شود مصرف باتری این تراشه کاهش یافته و ثباتش در پردازش اپلیکیشن‌ها بهبود یابد.
 
کوالکام در قبل در سخنانش برای دفاع از محصولات خود در مقابل تراشه‌های رقبا به داشتن هسته‌های بیشتر می‌بالید.
 
هم کوالکام و هم مدیا‌تک برای به دست گرفتن بخش اعظم بازار تراشه برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها در رقابت می باشند و در این راه، تراشه‌های تازهی را به بازار عرضه می‌کنند. کوالکام به خاطر تراشه اسنپ دراگون که روی HTC One، Samsung Galaxt S4 و نکسوس ۷ تازه، تبلت گوگل و ایسوس قرار دارد بر اسب موفقیت سوار است.
 
تراشه‌های مدیاتک توسط شرکت‌‌های بسیاری مثل ایسر، لنوو و یک سازنده تلفن هوشمند چینی با نام Xiaomi مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
در میان جنگ تولید پردازنده‌ای تازه، سامسونگ هم یک پردازنده هشت هسته‌ای معرفی کرده است. ماه قبل، این شرکت از یک تراشه هشت هسته‌ای به‌روزشده با سرعتی بالاتر و یک GPU بهتر رونمایی کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.