کواکبیان: صبر کنید تا تأیید صلاحیت هاشمی و به تاریخ پیوستن مشایی را ببینید

۳۰اردیبهشت،

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با چراغ سبز نشان دادن برای انصراف به نفع هاشمی رفسنجانی گفت: جمعه حزب مردمسالاری در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.
مصطفی کواکبیان در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به سئوالی در خصوص انصراف به نفع هاشمی اظهار داشت: بنده از سوی حزب مردمسالاری و در قالب یک حرکت حزبی و با تأیید و درخواست ۵۰۰ نفر از اعضای حزب پنجم بهمن‌ماه سال قبل در یازدهمین کنگره حزب مردمسالاری و به تشخیص شورای مرکزی کاندیدای انتخابات شدم، اما در خصوص کنار کشیدن به نفع هاشمی جمعه این هفته حزب تشکیل جلسه داده و تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری که گفته شده عارف و کواکبیان به نفع هاشمی کناره‌گیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: جمعه هرچه حزب تصمیم گرفت ما تابع آن هستیم و از رسانه‌ها انتظار دارم تا جمعه صبر کنند تا نتیجه نهایی مشخص شود.

اگر من را رد صلاحیت کنند پس چه کسی را می‌خواهند تأیید صلاحیت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مجلس هشتم در واکنش به سئوال خبرنگار فارس در خصوص رد صلاحیتش گفت: زبانتان را گاز بگیرید، اما اگر خدای ناکرده رد صلاحیت شدم، تابع قانون و تصمیم شورای نگهبان هستم.

کواکبیان با ادعای اینکه تنها فرد منتخب یک حزب بوده و سابقه کار تشکیلاتی، مطبوعاتی، دانشگاهی و وکالت مردم در مجلس را داریم، اضافه کرد: بنده اگر تعریف از خود نباشد با داشتن دکترای علوم سیاسی یکی از نخبگان کشور هستم و بعید می‌دانیم رد صلاحیت شوم.

وی مدعی شد: بنده حتی حاضر هستم با روحانی و غیرروحانی در مباحث مختلف به عنوان یک رجل مذهبی و سیاسی مناظره کرده و با آنها هم‌صحیت شوم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: اگر شورای نگهبان بنده را رد صلاحیت کند پس می‌خواهد چه کسی را تأیید صلاحیت کند.

مشایی خودش خودش را قبول ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کواکبیان در خصوص رد صلاحیت مشایی نیز اظهار داشت: بعید می‌دانم مشایی صلاحیت بگیرد چون خود او خودش را نیز قبول ندارد چه برسد به شورای نگهبان.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ابراز داشت: ۲۴ ساعت صبر کنید تا تأیید صلاحیت هاشمی و به تاریخ پیوستن مشایی را ببینید.

تخریب هاشمی ناجوانمردانه است

کواکبیان با اعلام اینکه بعید است شخصیتی تأثیرگذار همچون هاشمی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شود، اذعان داشت: هرچند ناجوانمردانه هاشمی را تخریب می‌کنند، اما قدرت هاشمی همچنان از او یک ابرمرد ساخته است.

وی در خصوص احتمال رد صلاحیت هاشمی به خاطر سن و سال بالایش بیان داشت: بالاخره ما قانون داریم و در قانون نیز حداقل و حداکثر سن مشخص شده است و اینکه بخواهیم هاشمی را متهم به کهولت سنی کنیم در صلاحیت هیچکس نیست.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: در مجلس هشتم بنده پیشنهاد دادم حداقل سن ۴۰ و حداکثر ۷۵ سال تعیین شود اما مصوب نشد و در این زمینه قانون خاصی وجود ندارد.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.