کوتاهی دولت در مهار بازار خودرو

کوتاهی دولت در مهار بازار خودرو

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به افزایش افسار گسیخته قیمت انواع خودروهای ساخت داخل در روزهای اخیر، گفت: در حال حاضر بازار خودروی کشور با مشکلات متعددی دست به گریبان است که با توجه به نابسامانی در بازار ارز می توان گفت که دولت هیچگونه نظارتی بر بازار خودرو نداشته و خودروسازان را به حال خود رها کرده است.

به نقل از خانه ملت، الیاس طاهری افزود: افزایش قیمت انواع خودروهای ساخت داخل نشان‌دهنده نبود مدیریت دولت بر بازار خودرو و نیز دو خودروساز کشور است.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایل منطقی که می توان برای افزایش قیمت در انواع خودروهای ساخت داخل متصور شد، بالا رفتن ناگهانی قیمت ارز است، اما این مسئله نیز باید از قبل از سوی مسئولان پیش بینی شده و تسهیلات لازم‌ برای مهار آن‌ را در نظر می گرفتند که این موضوع نشان‌دهنده کوتاهی و بی کفایتی دولت در مهار بازار خودرو است.
وی اظهارداشت: دولت باید ساز و کاری برای مدیریت و نظارت خود بر بازار خودرو تعریف کند، زیرا با شعار و وعده های ناکارآمد، کنترل بازار خودرو عملی نخواهد شد.
این نماینده مجلس نهم تأکید کرد: قطعه سازان همواره عنوان می کنند که کشور ما در زمینه تولید قطعات به خودکفایی رسیده و نیازی به واردات از دیگر کشورها نداریم، اما با افزایش قیمت ها و نیز بالا رفتن نرخ ارز، بی ثباتی در بازار ارز را دلیل عمده گرانی های خودرو می دانند که اینگونه بحث ها ضد و نقیض است.
طاهری تصریح کرد: با توجه به افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو در روزهای اخیر، کمیسیون صنایع و معادن به این موضوع وارد شده و جلساتی را با خودروسازان برگزار خواهد کرد.
وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم و فشار افزایش قیمت ها تأکید کرد: کمیته قیمت گذاری خودرو در قیمت گذاری جدید باید قدرت خرید مردم را در نظر داشته باشد.
نماینده مردم اقلید در مجلس مشکل صنعت خودرو را ضعف مدیریتی دانست و تاکید کرد: باید از شرکت های موفق خودروسازی در دنیا که کیفیت خودروهای تولیدی شان بالا است الگو گرفت و کیفیت تولید را ارتقا داد.
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان‌ یادآور شد: مجلس آمادگی دارد تا با کمک و همفکری دولت موانع موجود بر سر راه کیفی سازی خودروهای ساخت داخل را بر طرف کرده و از طرفی نیز بعد نظارتی را بر این بخش تقویت کند.

سه شنبه ۱۸ مهر   ۱۵:۱۲


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.