کوثری: مطهری در همه زمینه‌ها پدرش را الگو قرار دهد/ مطهری: آقای کوثری شما شهید مطهری را درست نشناخته‌اید

۲۳فروردین۱۳،

به گزارش خبرآنلاین، در ابتدای طرح این سوال نادر قاضی پور نماینده ارومیه با بیان اینکه طرح چنین سوالی در صحن علنی موضوعیت ندارد، گفت: مجموعه ناجا ۲۴ ساعته آماده ارایه خدمات به مردم می باشند امروز نیز ریاست مجلس از عملکرد ناجا تشکر کرد.
وی با تسلیت به خانواده ستار بهشتی گفت: نباید اجازه دهیم هیچ اتفاقی برای جان ایرانیان در داخل و خارج کشور بیافتد اما سوال من از آقای مطهری این است که آیا مطلع میباشید که فرمانده ناجا با خاطیان برخورد کرده است؟
وی ادامه داد: باید از ملک الموت سوال کرد که چرا ستار بهشتی فوت کرده است.
بعد از طرح این سوال نیز محمداسماعیل کوثری نماینده تهران نیز به انتقاد از مطهری پرداخت و گفت: مطهری آزاد است که به عنوان نماینده موضوعی را دنبال کرده و به بحث بگذارد.
آنچنان که ایسنا گزارش داده، وی تصریح کرد: با توجه به اینکه وی پدرشان را ملاک قرار می‌دهند که البته شهید مطهری برای ما نیز الگو بودند باید در این زمینه در همه شرایط پدرشان را الگو قرار دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مطهری که مصر است در مورد بعضی از اشخاصی که جزو عوامل ضدانقلاب می باشند اینچنین پیگیری کند آیا شده یک بار در مورد بحث ترور دانشمندان هسته‌ای حرف بزند و از آنها دفاع کند؟
کوثری همچنین خطاب به مطهری،‌گفت: آیا ایشان جایگاه قضایی دارد که مشخص می‌کند مرجع قانونی باید از خانواده ستار بهشتی عذرخواهی کند و یا دیه‌ای بپردازد؟ مگر غیر از این است که باید صبر کرد که قوه قضاییه رسیدگی‌ کند؟
مطهری خطاب به کوثری: شما شهید مطهری را درست نشناخته‌اید
علی مطهری اما در تذکر شفاهی خود در پاسخ به تذکر کوثری و انتقاد وی از پیگیری مرگ ستار بهشتی توسط مطهری، گفت: آقای کوثری می‌گویند که چرا مطهری از اشخاص خاصی حمایت می‌کنند، به عنوان مثال چرا از بسیجی‌ها یا ترور شده‌ها دفاع نمی‌کند، من می‌گویم که آنها حامی بزرگی دارند حکومت، سپاه و حتی بسیج و مردم حامی آنها می باشند، آنهایی که حامی ندارند این‌جور اشخاصند که نه حکومت حمایت می‌کند و نه نهاد خاصی.
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه این اشخاص می باشند که باید به کمک آنها برویم، گفت: شهادت دانشمند هسته‌ای و بسیجی روشن است و نیازی به ورود ما نیست، ما مامور به حمایت از کسانی هستیم که حامی ندارند.
وی افزود: در مورد اینکه گفتند آیا بنده مرجع قضایی هستم که درخواست عذرخواهی یا دیه را مطرح کردم،‌ باید بگویم که مگر حتما باید مرجع قضایی باشیم، هر کسی می‌فهمد که در این شرایط باید یا عذرخواهی کرده و یا رضایت خانواده متوفی جلب شود.
مطهری در ادامه در مورد اینکه کوثری مطرح کرد که وی از پدرش یاد می‌کند، گفت: بنده معتقدم شما شهید مطهری را درست نشناخته‌اید و چون درست نمی‌شناسید به این کارهای بنده انتقاد می‌کنید.
محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: در این زمینه حاکمیت، دستگاه قضا، مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیروی انتظامی با توجه به اینکه اتفاق تلخی برای نظام بود به این مساله ورود کرده و آن را پیگیری کرده بود لذا امیدواریم دغدغه‌های نمایندگان حل شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر آقای مطهری از پدرشان استفاده می‌کنند همه جا بگویند که پدرم این‌چنین بر علیه استکبار و ظالمین تاختند نه اینکه یک مورد را بگویند و به سایر مسائل توجه‌ای نکنند.
/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.