کودتای نرم شورای نظامی؛ تلاش برای احیای رژیم مبارک و حفظ کمپ دیوید

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالباری العطوان در مطلبی با عنوان “کودتای نظامی نرم” آورده است: صدور دو حکم بسیار خطرناک تثبیت احمد شفیق و لغو عضویت یک سوم نمایندگان پارلمان مصر نشان داده که شورای نظامی با برگه ها خوب بازی می کند.

وی افزود: شورای نظامی به جای استفاده از تانکها و ادوات نظامی و اشغال ساختمان رادیو و تلویزیون، قدرت نرم را به کار گرفته است.

این سیاست با هدف شکست انقلاب مصر، احیای رژیم مبارک، حفظ پیمان کمپ دیوید و روابط استراتژیک با آمریکا، و جلوگیری از خروج مصر از اردوگاه غرب و پیوستن آن به قدرتهای رو به رشد همانند روسیه و چین است.

العطوان می افزاید: انقلاب به میدان التحریر خلاصه شده است و نظام مبارک همچنان حاکم مصر است، زیرا با وجود اینکه انقلابیون تظاهرات برگزار می کنند و شعار می دهند، اما در نهایت برنده طرحها، شورای نظامی حاکم است.

وی گفت: اخوان المسلمین، سلفی ها و ملی گرایان اشتباهات فاحشی مرتکب شدند و شرایط را برای طرحهای شورای نظامی حاکم آسان کردند تا با خیال آسوده انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف کند.

العطوان افزود: شورای نظامی طرفداران خود را به پای صندوقها فرستاد و در راستای ترساندن مردم مصر از اسلامگرایان گام برداشت.

وی می افزاید: شفیق به گونه ای با مردم مصر سخن گفت که گویا رئیس جمهوری مصر شده است و به طور حتم وی با پشت گرمی غرب حرکت کرده است.

العطوان بیان کرد: سئوال مطرح،هزینه های انتخاباتی احمد شفیق است، آیا آمریکا و اروپای بحران زده این هزینه را پرداخت کرده است یا کشورهای حوزه خلیج فارس که بر روی هزاران میلیارد دلار خوابیده اند؟

وی گفت: مردم مصر باید با هوشیاری به مقابله با کودتای نرم شورای نظامی برخیزند و با حضور گسترده در پای صندوقهای رای گیری به محمد مرسی رای بدهند تا شاهد لگد مال شدن دوباره کرامت مصر و نافرمانی بی چون چرای آن از آمریکا و اسرائیل نباشند.

العطوان بیان کرد: ملی گرایان، چپی ها، هواداران حمدین صباحی، عبدالمنعم ابوالفتوح و سلفی ها همگی باید مسئولیت پذیر باشند، در غیر این صورت، بازی را خواهند باخت.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Viea:

    Very valid, pithy, scciunct, and on point. WD.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.