کودکانی که مشکل یادگیری دارند، مشکل هوشی ندارند

۰۵م آذر ،

با بیان اینکه مشکل یادگیری در کودکان، به بهره هوشی کودک مرتبط نیست گفت: ناتوانی در یادگیری به سبب مشکل در انگیزه ی یادگیری دارد ولی این کودکان هرگز مشکل هوشی ندارند.

وی در ادامه افزود: در صورتی فرآیند یادگیری دانش آموزان با موفقیت همراه است که تغییری در نوآموز ایجاد شود.

این دکترای روانشناسی همچنین گفت: تغییرات لحظه ای و آنی و کوتاه مدت در یادگیری اهمیت ندارد، باید فرآیند یادگیری اهمیت ندارد، باید فرآیند یادگیری نسبتا پایدار باشد، در واقع بهترین نوع یادگیری فهمیدن مطلب است در حفظ کردن دروس.

 مطالب یادگیری باید در حد توانایی کودک باشد

دکتر ابراهیمی مقدم با تاکید بر اینکه مطالبی که کودکان می آموزند، باید در حد توانایی یادگیری کودک باشد گفت: شناخت استعداد و توانایی کودکان، اهمیت ویژه ای در میزان یادگیری دارد.

وی در ادامه با اشاره به آمار سازمان بهداشت جهانی گفت: میزان شیوع ناتوانی در یادگیری در سراسر جهان تنها ۵% است که این نسبت در پسران پیش از دختران است و این نسبت در کودکان ایرانی، به نسبت ۳ به ۱ در نسبت پسران به دختران است.

اغلب کودکانی که مشکل یادگیری دارند، بهره هوشی با لایی دارند

این دکتری روانشناسی با تاکید بر اینکه بسیاری از کودکانی که دچار ناتوانی در یادگیری می باشند دارای بهره هوشی متوسط با بالاتر می باشند افزود: والدین باید جهت پیشگیری از ناتوانی در یادگیری در حوره های تحصیلی بالاتر، سبب اشکال در یادگیری را در دوره ی دبستان با کمک روان شناسی، شناسایی کنند.

ابراهیمی مقدم در پایان یاد آور شد: علایم مشکلات یادگیری در کودکان دبستانی به صورت مشکل در ارتباط برقرار کردن بادیگران، مشکل در روخوانی و نوشتن دیکته بروز می کند، در صورت بروز این مشکلات باید هر چه سریع تر در جهت سبب یابی این مشکل اقدام کرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.