کودکان به نوشیدن چای عادت نکنند

جام جم آنلاین: کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: عادت به مصرف روزانه چای در کودکان می تواند به مرور باعث کم اشتهایی و کم آبی بدن آنها شود.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، سعیده معانی با بیان مطلب فوق افزود:‌ مصرف بیش از سه فنجان چای به دلیل دریافت کافئین زیاد، قند و یا شکری که همراه با چای مصرف می شود و همچنین کاهش جذب آهن موجود در مواد غذایی توصیه نمی شود.

وی اضافه کرد:‌ روزانه بیش از یک میلیارد فنجان چای در دنیا مصرف می شود و وجود کافئین، «فلوئور» و به خصوص آنتی اکسیدان ها و «تانن»ها از بروز برخی سرطان ها پیشگیری می کند.

معانی در خصوص مصرف چای سبز، اظهارداشت: مقدار آنتی اکسیدان موجود در برگ سبز چای بیشتر از چای سیاه بوده و خواص درمانی آن بیشتر است اثربخشی چای سبز زمانی است که روزانه دو فنجان به صورت مستمر مصرف شود.

وی با اشاره به این که چای سیاه پرطرف دار ترین و پرمصرف ترین گونه چای در دنیا است، ‌افزود: این چای به دلیل داشتن کافئین در رفع خستگی و خواب آلودگی موثر است  و یک فنجان چای سیاه حدود ۶۰ میلی گرم کافئین دارد.

این کارشناس تغذیه در خصوص چای های طعم دار، اظهارداشت: این نوع از چای اگر مخلوط با میوه های خشک طبیعی یا ادویه (دارچین، هل) تهیه شده باشد دارای طعم خوب و خواص آنتی اکسیدانی مضاعف نیز خواهد بود، در صورتیکه فقط از اسانس میوه و یا ادویه ها استفاده شود مصرف زیاد آن توصیه نمی شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.