کودکان بی مسئولیت نتیجه محبت افراطی والدین

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

، مسئولیت پذیری کودکان از جمله مسائلی است که جایگاه مهم در زندگی فرد داشته و دلسوزی مادران می تواند احساس مسئولیت پذیری کودکان را کمرنگ تر کند.

جعفر بای ضمن اشاره به این مطلب گفت: یکی از مهارت های اساسی زندگی که امروزه در نظام تربیتی به فراموشی سپرده شده است تقویت حس مسئولیت پذیری کودکان است.

بای اذعان داشت: متأسفانه نظام نادرست فرزند سالاری زمینه ای را فراهم نموده تا والدین از دادن مسئولیت به فرزندان خویش اجتناب نموده و آنها را در شرایط دشواری زندگی قرار ندهند.

وی گفت: مسئولیت پذیری ارتباطی مستقیم با شناخت حق و تکلیف شهروندان در جامعه دارد حق و تکلیف معادله اساسی در جامعه بوده که انسان را موظف می سازد تا در مقابل حقی که دریافت می نماید مسئولانه انجام تکلیف کند کوتاهی در انجام تکلیف محرومیت از حقوق اجتماعی را به دنبال دارد.

بای در پایان اظهار نمود: خانواده به خاطر محبت افراطی به فرزندان آنها را وارد زندگی اجتماعی نکرده و به آنها مسئولیتی نمی دهد و این در صورتی است خانواده می بایست در برابر بهره برداری هایی که فرزندان از امکانات منزل دارند از آنها کار بخواهند که اصطلاحاً به آن مسئولیت سپاری می گویند.

آموزش مسئولیت پذیری با ارزش ترین هدیه ای است که می توانیم به کودکانمان ارزانی کنیم.

کودک برای سلامت زندگی حال و آینده اش نیازمند است که به مسئولیت پایبند باشد کودک وقتی فرد مسئول شمار می آید که با در نظر گرفتن هدف های خویش و نیازهای سایرین مانند خانواده، مدرسه و جامعه عمل کند و والدین باید کودک را یاری داده تا او به این ارزش برسد کودکان با ملاحظه رفتار پدر و مادر با یکدیگر مسئولیت پذیریری را فرا می گیرند چنانچه والدین در قبال هم احساس مسئولیت نمایند فرزندان بسیار آسانتر عهده دار مسئولیت می شوند./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.