کودکان خود را در داخل داستان نمایش تصور می‌کنند

۲۸م آذر ،

نویسنده و کارگردان نمایش کودک ˝فلفل نبین چه ریزه˝:

نمایش ˝کودک فلفل نبین چه ریزه˝ به نویسندگی و کارگردانی علیرضا جعفری مرام و آهنگسازی کارن کیهانی این روز ها در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران در حال اجرا است.

به گزارش هنرآنلاین، علیرضا جعفری مرام دررابطه با این گروه نمایشی و این اجرا گفت:گروه نمایشی “لولوها” کار خود را از سال ۸۲ با نمایش “لولوخورخوره ها” آغاز کرد و تاکنون ۵ نمایش کودک را در چندین سالن تهران به اجرا در آورده است .

نمایش کودک “فلفل نبین چه ریزه” نیز به نویسندگی و کارگردانی اینجانب تهیه و تدوین گردید و از تاریخ ۲۰ آذر ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به اجرا درآمد.

جعفری مرام که برای ارتباط نزدیک با مخاطبین کودک و نوجوان خود از تکنیک عروسکی تن پوش استفاده کرده است ادامه داد: حسن استفاده از عروسکهای تن پوش ارتباط تنگاتنگ و هم کلامی شخصیتهای نمایش با کودکان میباشد و این موضوع سبب احساس حضور کودک داخل نمایش است و در نهایت کودک با رضایتمندی کامل از سالن نمایش خارج میشود در حالی که ارتباط نزدیکی با این نمایش برقرار کرده است.

وی همچنین از موسیقی به عنوان یکی از عناصر مهم در ارتباط میان کودک و محتوای نمایش یاد کرد و گفت :موسیقی این کار توسط آهنگساز برجسته کارن کیهانی آهنگسازی وتنظیم شده است که مخاطبان را تا پایان اجرا مسرور نگاه میدارد. کارن کیهانی با بهره گیری از سازهای آکوستیک ملودی های بسیار ملایم و قطعات شادی بخشی را تولید کرده که شنوندگان این قطعات به زیبائی با آنها ارتباط برقرار میکند .

جعفری مرام با بیان این که ، سخت بودن کار کارگردانی برای مقطع کودک و نوجوان همچون معلمی است گفت : کودکان ذهن پاک و دست نخورده ای دارند و بدون هیچ پیش فرض و پیش زمینه ای وارد سالن نمایش می شوند و تک تک دیالوگ ها و حرکات بازیگران ، اثر انگشتی از کارگردانی به عنوان مربی تصویری، بر ذهن کودکان می باشد؛ چه بسا با کم توجهی به این مقوله مهم آثار انگشت مخدوشی در ذهن جوانان آینده این کشور گذارده می گردد که پاک کردن آن به سادگی ممکن نیست .

وی در پایان بضاعت مالی گروه های نمایشی و عدم برآورد بازگشت مالی در تولید یک اثر فاخر برای کودکان را بسیار موثر دانست و گفت : سبب تعجب است که با پتانسیلی در این ابعاد وسیع در استان تهران کمبود سالنهای با کیفیت نمایش کودک ،هنوز بسیار مشهود است ،شهرداری اقدام به ساخت سرای محله های متعددی کرده ،اما متاسفانه تمام سالن های ساخته شده در آنها ،سالنهای همایش می باشند و برای اجرای نمایش هیچ مناسبتی ندارند .

گفتنی است نمایش “فلفل نبین چه ریزه” همه روزه به جز شنبه ها تا ۱۲ دی ماه ساعت ۱۷ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران ،ویژه کودکان اجرا میشود .

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.