کودکان داستان «بی‌جیک جون و بی‌قد خانم» را می‌خوانند

منصوره صابری نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت:‌ «بی‌جیک جون و بی‌قد خانم» نام مجموعه قصه‌ای است که مدتی پیش نگارشش را به پایان رساندم و آن را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحویل دادم. این داستان برای گروه سنی الف و ب نوشته شده است.

وی افزود:‌ در این داستان جوجه‌ای به نام جیکو جون حضور دارد که در هر بخش داستان، در جستجوی یک چیز است و با یک پدیده جدید آشنا می‌‌شود. مثلا یک بار سعی می‌کند جای پا داشته باشد یا در جای دیگر با سایه خودش دوس شود اما چون سایه حرف نمی‌زند، نامش را بی‌قد خانم می‌گذارد. این کتاب را به تازگی به کانون پرورش فکری تحویل داده‌ام و هنوز بررسی نشده است.

این نویسنده گفت: کتاب دیگری که چندی است آن را به ناشر تحویل داده‌ام، «شکل‌های جورواجور» است که شامل یک قصه فکری برای گروه سنی ب است و داستان ۱۲ ماژیک را شامل می‌شود. در داستان این کتاب ۱۲ دانش‌آموز حضور دارند که شخصیتی به نام مهسا معلم آن‌هاست و به آن‌ها می‌آموزد که شکل‌های هندسی را رسم کنند. اما ماژیک‌ها دست به ابتکار می‌زنند و خودشان با یکدیگر شکل‌های هندسی را می‌سازند. به این ترتیب داستان ادامه پیدا می‌کند.

صابری در ادامه گفت: «شکل‌های جورواجور» بیشتر یک قصه فکری است تا داستان. این کتاب را هم به انتشارات مدرسه داده‌ام و منتظر بررسی و اعلام نتیجه از طرف ناشر هستم. هر دو کتاب اشاره شده، با احتساب تصاویر حجمی حدود ۱۶ صفحه خواهند داشت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.