کودکان مادران سیگاری بیشتر به آسم مبتلا می شوند

سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری می‌تواند منجر به مبتلا شدن کودکان به آسم در سنین پیش از ورود به مدرسه شود.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا،  محققان با بررسی و تجزیه و تحلیل مطالعات جمع‌آوری شده از ۸ گروه تولد بر روی بیش از ۲۱۰۰۰ کودک دریافتند که فرزندان مادرانی که در دوران بارداری خود سیگار می‌کشیدند، پیش از ورود به مدرسه در معرض افزایش خطر خس خس کردن و ابتلا به آسم قرار گرفتند.
 
براساس این گزارش محققان همچنین افزودند: احتمال خس خس کردن و بروز آسم در کودکان با دوز مصرف سیگار مادران در سه ماهه اول بارداری رابطه مستقیم داشته است.
 
نتایج حاصل از این گزارش در تحلیل‌های تنظیم شده و با دخالت عوامل خارجی دیگر همچنین می‌افزاید که علاوه بر این که مصرف سیگار توسط مادران باردار، اغلب کودکان ۴ تا ۶ ساله را در معرض بروز آسم قرار می‌دهد بلکه استعمال دخانیات در دوران حاملگی توسط مادران و حتی قبل از این که آنها متوجه حاملگی در خود شوند، بر روی سیستم تنفسی جنین تأثیرات بسیار بدی می‌گذارد.
 
به گفته محققان نتایج سیگار کشیدن توسط مادران خصوصاً در سه ماهه اول بارداری به علت به وجود آمدن نرخ زیاد ابتلا به خس خس و آسم و دیگر بیماری‌های تنفسی در پیش از دوران مدرسه کودکان، می‌تواند عاملی برای تشویق زنان جوان باشد که تا قبل از حاملگی سیگار کشیدن را ترک نمایند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.