کودکان کار به رستوران می روند

پذیرایی از کودکان کار تهرانی، یکی از برنامه های ویژه هفته رستوران گردی ایران است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، کودکان کار تهرانی، پای میزهای شیک ترین رستوران های تهران. این، می تواند موضوع یک فیلمنامه جذاب برای ساخت یک فیلم سینمایی باشد. یا  حتی موضوع رویایی شبانه که یکی از همین بچه های کار، دارد پشت چراغ قرمز یک چهارراه برای دوستانش تعریف می کند. اما قرار است روز یکشنبه، این رویا تعبیر شود و روزی به یادماندنی برای کودکان کار تهرانی رقم بخورد. چرا که به نقل از معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، همزمان با دومین روز از «هفته رستوران گردی» در ایران، رستوران های لوکس تهرانی پذیرای کودکان کار تهرانی خواهند بود.

دکتر «رضا جهانگیری فر» که در نشست خبری هفته رستوران گردی صحبت می کرد گفته: «از۴آبان تا ۱۰آبان به عنوان اولین هفته رستوران گردی برنامه ای در سطح تهران با حمایت صنف رستوران داران تهران برگزار می گردد.بر اساس توافق انجام شده، در دومین روز از این هفته یعنی روز یکشنبه پنجم ابان ماه که به نام روز کودک نام گذاری شده،کودکان کار تهرانی با هماهنگی سازمان های مردم نهاد، از خدمات رستوران های لوکس تهران به صورت رایگان بهره مند می شوند.»

جهانگیری فر، با بیان این که در تمام دنیا بخش های اقتصادی جامعه با قبول مسوولیت اجتماعی در مسایل شهر و جامعه مشارکت می کنند گفت:«نباید تصور کنیم فقط دولت در قبال مسایل اجتماعی مسوولیت دارد بلکه هر بخش از جامعه باید سهم خود را در قبال مسایل اجتماعی پرداخت کند.»

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان مشارکتهای مردمی شهرداری تهران البته یک آمار قابل تامل هم  رو کرد. او گفت:« بر اساس آمارهای موجود ۱۰۰ درصد کودکان کار و خیابانی دچار سوء تغذیه و بیماری‌های جسمی و روحی می باشند و ما به دنبال آن هستیم تا با آغاز این حرکت های نمادین، مقدمه را برای حمایت از این کودکان توسط سازمان‌های مردم نهاد فراهم کنیم.»

جهانگیری فر، با این جمله ها هم به پیشواز منتقدان طرح حضور کورکان کار در رستوران های لوکس رفت:«نباید بااین مساله این طور برخورد شود که یک ناهار یا شام رایگان در یک رستوران شیک تهران چه مشکلی از کودکان کار حل می کند بلکه باید این اقدام نمادین اجر نهاده و از فرصتی که فراهم آمده حتی برای  یک بار در سال از کودکان کار تکریم شود تا آنها احساس کنند چتر حمایتی برای آنها وجود دارد و آنها فراموش نشده اند.»

جهانگیری فربا اشاره به شناسایی رستوان‌های میزبان کودکان تهرانی گفت:« البته ما به دنبال آن هستیم تا با تهیه کارت‌هایی از این کودکان بخواهیم خودشان به این رستوران‌ها بروند.»

یک هفته خوشمزه برای مردم ایران

هفته رستوران گردی ایران قرار است از چهرم تا دهم آبان ماه امسال برگزار شود. در این هفته رستوران های سراسر کشور که برای اجرای این طرح اعلام امادگی کرده اند، با ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف، پذیرای مشتریان خود می باشند. ان طور که مسئولان مجری این طرح گفته اند، تا به حال حدود ۶۰ رستوران در تهران و چندین رستوران در شهرهای مختلف ایران به جمع برگزار کنندگان این هفته خوشمزه پیوسته اند.

نکته جالب دربارهٔ برنامه های هفته رستوران گردی در ایران، نامگذاری روزهای این هفته با عناوین مرتبط است. ۷ روز این هفته به ترتیب، با این عناوین نامگذاری شده است:«روز مهربانی، روز کودکان،روز سلامت، روز غذای ملل، روز قدردانی از کارمندان رستورانها، روز اسراف نکردن و روز رستوران شایسته».

برای هرروز هم برنامه های خاصی درنظر گرفته شده است که میزبانی از کودکان کار در رستوران های لوکس و در روز کودکان، از جمله برنامه های این روزهاست. در روز «اسراف نکردن» هم با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی، رستوران های مجری طرح، مقدار غذار را با هماهنگی کامل با مشتریان خود سرو می کنند و درصورت باقی ماندن غذا پس از صرف آن، ظروف یکبار مصرف در اختیار مشتریان خود قرار می دهند تا از اسراف و دورریز غذا جلوگیری شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.