کودکان کانادایی رکورددار مصرف”ماری جوانا”

۲۶فروردین۱۳،

یونیسف که نتیجه مطالعات خود را در گزارشی منتشر کرده است می نویسد: کانادا اولین رتبه را در میان ۲۹ کشوری دارد که کودکانش آلوده به مواد مخدر می باشند.

 تسنیم: تحقیقات یونیسف نشان می دهد کانادا بالاترین آمار را به لحاظ مصرف ماده مخدر ” ماری جوانا ” در میان کودکان این کشور دارد.

به گزارش هافینگتون پست، یونیسف در تازهترین مطالعات خود بر روی کودکان به این نتیجه رسیده است که کودکان کانادایی بیش از سایر کودکان کشورهای پیشرفته به مصرف ماری جوانا اعتیاد دارند.

یونیسف که نتیجه مطالعات خود را در گزارشی منتشر کرده است می نویسد: کانادا اولین رتبه را در میان ۲۹ کشوری دارد که کودکانش آلوده به مواد مخدر  می باشند.

بر اساس این تحقیقات ۲۸ درصد از کودکان ۱۱، ۱۳ و ۱۵ ساله در این کشور در سال قبل ماده مخدر ماری جوانا مصرف کرده اند.

یونیسف در تحقیق خود به این نتیجه دست یافته است که کشورهایی که قوانین آزادانه تری در رابطه با مصرف مواد مخدر دارند به نسبت کشورهایی که قوانین سخت گیرانه ای در مصرف مواد مخدر دارند، پایین ترین سطح استفاده از ماری جوانا در آنها به چشم می خورد.

به عنوان مثال در کشوری نظیر هلند که قوانینش شهر به شهر متفاوت است، تحقیقات نشان دهنده آن است که در سال قبل ۱۷٫۰۵ درصد از کودکان از مواد مخدر استفاده کرده اند و تنها ۱۰٫۰۵ درصد از کودکان پرتغالی از این ماده مخدر استفاده کرده اند. در پرتغال مصرف مواد مخدر جرم محسوب نمی شود.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.