کوروش سلیمانی: نویسندگان باید به زوایای گوناگون دفاع مقدس بپردازند

نویسندگان و پژوهشگران باید به بررسی تمامی زوایای ۸ سال دفاع مقدس بپردازند.
کوروش سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  سریال ها و یا فیلمهای سینمایی که در زمینه جنگی و یا دفاع مقدس ساخته می شود از لحاظ ساختاری و تولید مشکل بوده و همچنین درباره حمایت از فیلم های دفاع مقدس صحبت های بسیاری می شود اما متاسفانه در عمل کمتر شاهد حمایت جدی در ای نوع ژانر هستیم.
وی در ادامه افزود: نه فقط در مقوله اجرایی بلکه در زمینه برنامه ریزی برای دستیابی به موضوعات بکر، جذاب و تازه در این حوزه کمتر آثاری را شاهد هستیم.
سلیمانی که در آثار دفاع مقدس چون سریال آواز مه به کارگردانی حسن لیالستانی، فلیم سینمایی روزهای زندگی  پرویز شیخ طادی، اتوبوس شب کیومرث پوراحمد و تله فیلم هایی چون اشلو به کارگردانی صادق پروین آشتیانی و عبور از شب اسماعیل فلاح پور به ایفای نقش پرداخته افزود: یکی از زمینه های بسیار غم انگیز جنگ در شهرها در ۸ سال دفاع مقدس، بمباران شهرها و فجایع انسانی در شهرهای مرزی بوده که در بسیاری از فیلم های ما اثری از حضور مردم، تلاش های نیروی انسانی و مقاومت انسانی نیست.
وی بیان کرد: همچنین سازندگان باید به نوعی به زوایای که در ژانر دفاع مقدس به آن پرداخته نشوده نگاه کنند و کسانی که فیلم های جنگی می‌نویسند باید مطالعه دقیق و همه جانبه ای نسبت به آن دوران را داشته باشند.
بازیگر سریال فاکتور ۸ بیان کرد: در برخی از سایت ها که پیرامون شهدا یا بمباران استان کرمانشاه جستجو می کنیم هیچ اشاره ای به محل تولید و یا زندگینامه آنان نشده ولی در خصوص کوچک ترین مسائله جنگ جهانی دوم مقاله های زیادی را در اینترنت مشاهده می‌کنیم.
سلیمانی پیرامون یکی از خاطرات خود در سال های جنگ تحمیلی گفت: من ۶ یا ۷ ساله بودم که کودکی خود را در زیر بمباران شهر کرمان گذراندم و از نزدیک شاهد شهادت زنان و  کودکان به خصوص دوستان نزدیک خود بودم که دشمن بعثی با پرتاب بمب خوشه ای افراد بسیاری را به شهادت رساند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.