کوفته تبریزی رو اینگونه خوشمزه درست کنید


به گزارش سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز:

طرز تهیه کوفته تبریزی ساده و خوشمزه

کوفته تبریزی طرز تهیه کوفته

مواد اولیه :  برای ۴ نفر

آبلیمو سه قاشق غذاخوری

سبزیجات معطر (نعنا،آویشن،شوید،ترخون،جعفری و …) به میزان لازم

آرد دو قاشق غذاخوری پر

رب گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری

نمک وفلفل به میزان دلخواه

ادویه به میزان دلخواه

لپه نصف استکان

پیاز متوسط دو عدد

تخم مرغ تخم مرغ یک عدد

عدس نصف استکان

برنج یک استکان

بلغور گندم یک استکان

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

آلو خورشتی به تعداد گلوله های کوفته

مغز گردو به مقدار لازم

آب تقریبا ۲ لیتر
 
طرز تهیه کوفته تبریزی ساده و خوشمزه

از شب قبل برنجو بلغور گندم رو خیس میکنیم.لپه و عدس رو در یک قابلمه کوچک میریزیم و میگذاریم تا نیم پز یا کاملا پخته بشه.اما دیگه جوری نباشه که وقتی کاملا پخت وا بره.بعد آبکشش می کنیم و میذاریم خوب آبش بره.بلغور و برنجمون رو که از شب قبل خیس کردیم هم آبکشی میکنیم و همراه گوشت چرخ کرده داخل بلندر و یا هر دستگاه دیگه ای میریزیم تا خوب باهم مخلوط بشن و حالت خمیر چسبناک بگیرن.من داخل ۱٫۲٫۳ میریزم.

داخل یک ظرف متوسط نمک ،ادویه ،سبزی های معطر ،آرد و تخم مرغ رو میریزیم و بعد مخلوط گوشت چرخ کرده و برنج و بلغور گندم رو بهش اضافه میکنیم وخوب ورز میدیم تا کاملا همه مواد باهم مخلوط بشن. بعد مقداری از مواد را برمیداریم و به شکل گلوله درمیاریم.با انگشت وسطش رو سوراخ میکنیم و گردو و آلو رو داخلش فرو میبریم.سپس سوراخ رو خوب با دست میبندیم تا کاملا پوشیده بشه.سایز گلوله ها به خودتون بستگی داره.گلوله هارو روی یک سینی جدا از هم قرار بدید و کنار بگذارید.

یک قابلمه متوسط مثلا ۶نفره برمیداریم و پیازمونو که خورد کردیم داخلش میریزیم و با کمی روغن سرخ میکنیم. رب و ادویه بهش اضافه میکنیم .کمی ربتونو تف بدین تا خوش رنگ بشه بعد آب و آبلیمو رو بهش اضافه کنید و زیرشو زیاد کنید تا جوش بیاد. وقتی جوش اومد گلوله های کوفته رو داخلش دونه دونه آروم بذاریم و ۲ دقیقه بعد زیرشو کم کنید و بذارید خوب بپزه و آبش غلیظ بشه.
دوستای عزیزم قول میدم اگه نکته هارو خوب رعایت کنید اصلا کوفته تون وا نمیره و کاملا سفت و خوشگل میمونه.

تقریبا بعد از اینکه گلوله های کوفته رو داخل آب جوشمون ریختیم دو ساعت زمان میبره تا غذامون حاضر بشه.طرز تهیه کوفته تبریزی ساده و خوشمزه

بازنشر: سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.