کوفی عنان استعفا داد

جمعه ۱۳ مرداد – ۱۱:۰۴:۳۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

کوفی عنان میانجیگر بین المللی در بحران سوریه اعلام کرد: قصد دارد از ایفای نقش در بحران این کشور کنار برود.  به گزارش آریا، عنان در سخنانی خواستار تمدید نشدن ماموریتش در این کشور شد.
وی با انتقاد از عملکرد برخی کشورها گفت: برخی از اعضای شورای امنیت از ماموریت وی در سوریه حمایت کافی نکردند.
در همین حال روسیه از استعفای کوفی عنان فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه ابراز تاسف کرد.خبر دیگر اینکه ، سوریه دو نامه به شورای امنیت ارسال و در آن حمایت برخی از کشورها از شورشیان مسلح را برملا کرده است.وزارت خارجه سوریه از دخالت های آمریکا،فرانسه،قطر،ترکیه و عربستان سعودی در امور داخلی سوریه به شدت انتقاد کرد.
وزارت خارجه سوریه در این نامه ها اعلام کرد: حملات و فشارها علیه سوریه از سوی کشورهای مشخص به هدف تغییر توازنات منطقه ای و تلاش برای سیطره کشورهای غربی بر منطقه و به زیان دموکراسی و اصلاحات صورت می گیرد.
دمشق افزود: آمریکا آشکارا حمایت مالی خود را از گروه های مسلح تروریست در سوریه که دست به کشتار ملت می زنند، اعلام کرده است. شمار زیادی از سازمان های بین المللی و هیئت ناظران بین المللی در سوریه به جنایت این تروریست ها در سوریه اعتراف کرده اند.وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: آمریکا و فرانسه تجهیزات مخابراتی در اختیار گروه های تروریست قرار می دهند. این گروه ها از حمایت مالی و تسلیحاتی قطر و عربستان سوریه برخوردارند.
دمشق در ادامه افزود: همان کشورهایی که خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره سوریه اند، از تروریست ها در حلب حمایت می کنند. دولت ترکیه نقش اساسی در حمایت از تروریست ها دارد و فرودگاه ها و مرز خود را در اختیار این تروریست ها که از عناصر القاعده، سلفی و جهادی اند، قرار داده است. ترکیه در اراضی خود دفاتر نظامی دایر کرده است که از سوی سازمان های اطلاعات آمریکا،اسرائیل،قطر و عربستان سعودی برای هدایت تروریست ها در سوریه اداره می شود.وزارت خارجه سوریه بیان داشت: اردوگاه هایی که دولت ترکیه به بهانه حمایت از آوارگان دایره کرده به مراکز نظامی و مکان تجمع تروریست ها تبدیل شده است. حمایت این کشورها از تروریسم در سوریه بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت در امور مبارزه با تروریسم است و شکی در این نیست اتخاذ معیارهای دوگانه تاثیرات منفی برای این کشورها به همراه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۳۱۱۰۴۳۰۶۷۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.