کولیک نوزادان درمان دارویی ندارد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: کولیک از هفته سوم تولد به بعد، هر روز در یک ساعت خاص تکرار می‌شود که هیچ دارویی هم در کاهش آن تأثیر ندارد و خود به خود بعد از سه ماه برطرف می‌شود.

غلامرضا خاتمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: گریه، صحبت کودک با اطرافیان خود است و چون کودک نمی‌تواند حرف بزند ناراحتی و نیاز خود اعم از تشنگی، گرسنگی، گرم و سرد بودن و… را با گریه بیان می‌کند.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: اکثر مادران دلایل گریه نوزاد خود را به تدریج درمی‌یابند و می‌توانند برای توقف گریه کودک، اقدام لازم را انجام دهند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در خارج از محدوده گریه‌‌های معمول کودک، از هفته سوم تولد به بعد، بسیار از نوزادان بی سبب گریه می‌کنند که این گریه‌ها در اثر قولنج یا کولیک است.

وی گفت: این گریه‌ها دو تا سه ماه طول می‌کشد و حتی ساعت گریه نیز مشخص است و کودک صبح‌‌ها راحت است و عصرها بدون هیچ سببی دو ساعت گریه می‌کند و بعد مجدداً آرام می‌شود.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران تأکید کرد: این روند هر روز و در یک ساعت خاص تکرار می‌شود که هیچ دارویی هم در کاهش آن تأثیر ندارد و خود به خود بعد از سه ماه تمام می‌شود.

خاتمی ادامه داد: بعضی از پزشکان از آن به نفخ یا دل درد تعبیر می‌کنند اما واقعیت این است که این مورد مشکل‌ساز نیست و در همه بچه‌ها این حالت به طور طبیعی اتفاق می‌افتد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: اگر کودکی از صبح تا آخر شب گریه می‌کند دیگر سبب آن کولیک نیست و باید سبب این گریه بیش از حد را پیدا کرد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.