کوهکن: اصلاح قانون انتخابات باید سبب کم رنگ شدن نقش مردم نشود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

kohkan.jpg

یک عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری طرح تشکیل هیئت یازده نفره انتخابات را مغایر با قانون اساسی دانست و از آن به عنوان اقدامی زائد و بیهوده یاد نمود.

محسن کوهکن درگفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، با یادآوری این نکته که براساس قانون اساسی مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، قوه مجریه و نظارت برانتخابات نیز به عهده شورای نگهبان است، اظهارکرد: به احتمال قوی شورای نگهبان با اجرای این طرح مخالفت خواهد نمود.

وی با اشاره به این که اشکالات و ایراداتی به قانون انتخابات وارد است که باید اصلاح شود، گفت: این ایرادات باید به گونه‌ای اصلاح شود که شائبه ایجاد نکند و سبب کم رنگ شدن نقش مردم نشود.

وی افزود: بعضی موضوعات در این قانون از جمله شرایط ثبت نام و شرط سنی داوطلبان نیازمند تغییر است، اما در زمینه تغییر اجرا و نظارت در این قانون نباید وارد شد.

کوهکن با اشاره به این که براساس قانون، اجرای انتخابات باید با اختیارات تام از سوی وزارت کشور و نظارت بر انتخابات نیز به صورت همه جانبه و تاثیر گذار از طرف شورای نگهبان انجام گیرد،گفت: تجربه نشان داده که افزودن یک حلقه نظارتی تازه درکشور موفقیتی درپی نداشته است.

وی با اشاره به این که این طرح اجرای انتخابات را مخدوش خواهد نمود، گفت: من درباره این طرح با نظر دولت موافق هستم؛ چون مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، قوه مجریه و نظارت بر انتخابات نیز به عهده شورای نگهبان است.

نماینده مردم لنجان در مجلس هشتم بیان نمود: عده‌ای اصرار دارند این گونه مسایل را در اذهان عمومی برگرفته از انگیزه‌های سیاسی معرفی نمایند، اما ابتدا باید این را در نظر گرفت که فلان قانونی که می‌خواهد تغییر پیدا کند، مغایرتی با قانون اساسی نداشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.