کوه‌های تهران بیشترین حوادث کوهستانی را دارند

۱۴م دیماه ،

کوه‌های تهران بیشترین حوادث کوهستانی را دارند

کوه‌های تهران بیشترین حوادث کوهستانی را دارند

 رییس اداره امور پایگاه‌های کوهستان سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۵۵۳ تن در حوادث کوهستان آسیب دیده‌اند، گفت: کوه‌های شمالی تهران و مناطق بهمن‌گیر این استان دارای بیشترین حوادث کوهستان می باشند.

به گزارش راسخون، پیمان یاوری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد عملکرد پایگاه‌های امداد کوهستانی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه این معاونت ۴۹ پایگاه امدادکوهستان در سراسر کشور دایر کرده است، گفت: تاسیس این پایگاه‌ها بر اساس تعیین مسیرهای پر رفت و آمد است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷۰۳ اتفاق در کوهستان‌های کشور رخ داده است که امدادگران این سازمان نسبت به پوشش آن اقدام کرده‌اند، گفت: در این حوادث ۱۵۵۳ تن دچار اتفاق شدند که در این میان ۶۶۱ تن بر اثر حوادثی که در کوهستان رخ داد، دچار مصدومیت شدند.

یاوری با بیان اینکه کوهستان‌های استان تهران با بروز ۱۰۸ اتفاق در صدر پرحادثه‌ترین کوهستان‌های کشور قرار دارند، گفت: بر اساس آمار بیشترین حوادث کشور در کوهستان‌های شمالی و مناطق بهمن‌گیر تهران رخ داده است.

وی با بیان اینکه استان مازندران با رخداد ۵۳ اتفاق کوهستانی در مرتبه بعدی قرار دارد، گفت: کوهستان‌های استان‌های فارس و گلستان هر کدام با رخداد ۴۶ اتفاق در مراتب بعدی پرحادثه‌ترین کوهستان‌های کشور قرار دارند.

یاوری با بیان اینکه ۱۰۱۵ تیم عملیاتی، در طول این مدت پوشش حوادث کوهستان را در کشور بر عهده داشتند، گفت: ۴۳۰۴ امدادگر در این حوادث انجام وظیفه کردند.

وی ضمن تشریح برنامه‌های این معاونت در سازمان امداد و نجات، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی امدادگران در پایگاه‌های امداد کوهستان باید در برنامه‌های آموزشی شرکت کنند، به گونه‌ای که این اشخاص باید دوره‌های کوهپیمایی، سنگ‌نوردی، غار و امدادرسانی در شرایط یخ و برف را بگذرانند.

یاوری با بیان اینکه این امدادگران پس از گذراندن دوره‌های آموزشی تجهیزات انفرادی امداد و نجات در کوهستان دریافت می‌کنند، گفت: نکته دیگر آن است که برای اولین بار بر اساس اقلیم‌بندی اقدام به توزیع تجهیزات انفرادی در استان‌ها می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به تعداد، نوع اتفاق و شرایط اقلیمی هر استان، تجهیزات انفرادی خاصی به امدادگران کوهستان تعلق می‌گیرد، گفت: به عنوان مثال در استان‌های غرب کشور که دارای کوه‌های صخره‌ای است، تجهیزات مرتبط با امدادرسانی در این شرایط به آنان اعطا می‌شود.

رییس اداره امور پایگاه‌های کوهستان سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با بیان اینکه بر اساس تدابیر اندیشیده شده، مقرر شده که تا پایان سال جاری تعداد پایگاه‌های کوهستان این سازمان از ۴۹ پایگاه به عدد ۸۰ برسد، گفت: امداد و نجات در کوهستان به سبب امدادرسانی در فضای معلق، حساسیت خاص خود را دارد و گذراندن دوره‌های آموزشی و بازآموزی برای امدادگران این پایگاه‌ها ضروری است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.