کوه گُل کجاست؟ + عکس

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دریاچه کوه گل در شمال شهرستان بویراحمد و در شرق شهر توریستی سی‌سخت در «دهانه انبری» گردنه مشهور «بیژن» و تپه‌های «کوه گل» واقع شده است.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،سیدحمید موسوی اصل درکهگلیویه و بویر احمد، گفت: این منطقه زیبا که در فاصله هشت کیلومتری شرق سی‌سخت و ۴۴ کیلومتری یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه‌گل، دشت‌های لاله‌های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است.

وی اظهارکرد: محل استقرار دریاچه یکی از زیباترین نواحی استان است که در فصل بهار و تابستان از انواع گل‌های شقایق، گیاهان وحشی و آویشن خوش عطر کوهستان مملو می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در فصل تابستان، تجمع پرندگان مهاجر همراه با پرندگان بومی در سواحل و کنار دریاچه، زیبایی حیرت‌انگیزی پدید می‌آورد. از جمله پرندگان مهاجر می‌توان به انواع مرغابی و اردک کله‌سبز، لک لک، حواصیل، درنا، خروس کولی و چنگر اشاره کرد.

موسوی اصل بیان کرد: در کنار این مجموعه زیبای گردشگری، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که باعث افزایش چشم‌انداز زیبا طبیعی این منطقه شده است.

وی ادامه‌داد: این منطقه گردشگری یکی از مهمترین مراکز توریستی در سطح کشور است. در محدوده‌ای به وسعت نیم هکتار و عمق ۱۵ متر در فصل بهار و تابستان از زیبایی خاصی برخوردار است.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اضافه‌کرد: وجود طبیعت بکر و مناطق حفاظت شده و رودخانه کوه‌گل از جاذبه‌های دیگر در این مکان است که در سال‌های اخیر توسط میراث فرهنگی برای رعایت حال مسافران و گردشگران کار سکوسازی، زیرساخته‌ها و مراکز بهداشتی صورت پذیرفته و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.