کوچ ویلایی نشین‌ها به آپارتمان‌ها +جدول

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

عموما کسانی که دارای خانه ویلایی هستند می‌توانند با معاوضه آن با یک آپارتمان مقداری پول هم سر بگیرند آنرا به نوعی سرمایه‌گذاری کنند که این هم باز دلیلی می‌شود که فکر اقتصادی پشت آن است.

به گزارش خبرنگار بازارممتازنیوز، مرور کردن و دقیق شدن در فایل‌های بنگاه‌های املاک و سایت‌های مربوط به آنها گاهی نکات ریزی را از مختصات بازار مسکن به نمایش می‌گذارد.

برای مثال از فایل‌های املاک معامله شده می‌توان فهمید که املاک با چه متراژی اکنون بیشتر تقاضا را دارد و یا اینکه وزنه تقاضای مسکن در کدام منطقه نسبت به دیگر مناطق سنگین‌تر شده‌است.
 
املاک معامله شده در فایل‌های بنگاه‌ها نشان داد که تقاضا از املاک ویلایی به سمت آپارتمان‌نشینی در حرکت است. به طوری که صاحبان املاک ویلایی ترجیح می‌دهند مسکن خود را بفروشند و آپارتمانی حتی کوچک‌تر از مسکن‌های ویلایی خود بخرند.

جالب اینجاست که روزگاری در همین تهران زندگی در خانه‌های ویلایی و حیاط‌دار به نوعی افتخار حساب می‌شد اما حال انگار گردونه بازار برعکس چرخیده و آپارتمان‌نشینی بر ویلانشینی ترجیح داده می‌شود.

 حالا صاحبان املاک ویلایی که قبلا خودشان را سرمایه‌دار بازار مسکن می‌دانستند می‌بینند که سرمایه آنها گوشه‌ای افتاده و دیگر از سودی قابل تبدیل به پول نقد خبری نیست. بنابراین ترجیح می‌دهند مسکن ویلایی خود را بفروشند و یک آپارتمان کوچک‌تر و ارزان‌تر بخرند و با باقی پولشان کاری پرسودتر انجام دهند.
 
برای اطلاع از قیمت تقریبی ویلاهای معاوضه‌ای به جدول زیر مراجعه کنید:

منطقه متراژ معاوضه با قیمت هر متر(میلیون تومان) قیمت کلی(میلیون تومان)
تهران‌پارس ۱۸۰ آپارتمان کوچک‌تر ۳٫۷۰۰ ۶۶۵٫۰۰۰
شهرک‌ راه‌آهن ۱۶۰ آپارتمان ۲٫۰۵۸ ۳۵۰٫۰۰۰
سراج ۱۰۰ آپارتمان کوچک‌تر ۲٫۰۰۰ ۳۰۰٫۰۰۰
آپادانا ۲۰۰ آپارتمان ۶٫۰۰۰ ۱٫۲۰۰٫۰۰۰
اوین ۱۰۰ آپارتمان کوچک‌تر ۲٫۵۰۰ ۲۵۰٫۰۰۰


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.