کیانیان:دوست ندارم جزیی از آکسسوار صحنه باشم/هنوز توان روی صحنه رفتن را دارم

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

در نشست خبری ˝عرق خورشید، اشک ماه˝ عنوان شد:

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون کشور گفت: هنوز توان روی صحنه رفتن را دارم اما معلوم نیست تا چند سال دیگر این توانایی در من وجود داشته باشد پس باید تا زمانی که این توانایی در من وجود دارد شرایط مهیا شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین، دومین نشست خبری نمایش “عرق خورشید، اشک ماه” با حضور آتیلا پسیانی کارگردان، رضا کیانیان، علیرضا خمسه ، خسرو پسیانی و امیرحسین دوانی برنامه‌ریز و مدیر تولید نمایش بازیگران نمایش دوشنبه ۱ مهر ماه ساعت ۱۰ در شهر کتاب مرکزی برگزار شد.

در ابتدای نشست آتیلا پسیانی دربارهٔ استفاده از اسب در نمایش و بر روی صحنه تالار اصلی بیان کرد: این اتفاقی است که برای اولین بار رخ می‌دهد اما من به دنبال این اولین‌ها نیستم وجود اسب در نمایش ما یک لزوم بود که این اسب برای یک نگاه قدرتمند حضور داشته باشداین مسئله مشکلات بسیاری را داشت اما بالاخره موفق شدیم. به سبب اجرای نمایش “سیندرلا” و استقبال از این اثر هنوز فرصت نکردیم حضور اسب بر روی صحنه را در تمرین‌ها داشته باشیم.

از حضور در نمایش‌های انتزاعی و فرم لذت نمی‌برم

رضا کیانیان نیز دربارهٔ حضور اسب بر روی صحنه نمایش عنوان کرد: حضور اسب بر روی صحنه نمایش مسئله‌ای است که برای بسیاری جالب شده وقتی اسب روی صحنه می‌آید باید دید آیا لزوم دارد یا شویی تازه است، شو برای نمایش‌های خاص است که تماشاگر را غافلگیر کنند اما این نمایش تئاتر است بنابراین حضور اسب فقط یک فرم خاص برای شوکه کردن تماشاگر در نمایش نیست.

کیانیان ادامه داد: همیشه علاقه داشتم در نمایشی ایفای نقش کنم که در آن بازیگری معنا داشته باشد زیرا من بازیگر هستم و از حضور در نمایش‌های انتزاعی و فرم لذت نمی‌برم و تنها از تماشای این آثار لذت می‌برم. به عنوان بازیگر بازی در آثاری که اوج و فرود ندارد را دوست ندارم.

پسیانی در رابطه با تمرینات نمایش در صبح زود عنوان کرد: تمرینات نمایش ۸ صبح تا ۱۲ ظهر انجام می‌شود که این زمان ذهن آماده تر است و اکثر روزها تمرین فیزیکال ذهنی هم انجام می‌دادیم.

تئاتر مراسمی بین تماشاگر و صحنه است

وی همچنین دربارهٔ ساعت اجرای نمایش گفت: ساعت اجرای نمایش ۲۰است که یکی از ساعت‌های استاندارد برای اجرای نمایش است و تماشاگر فرصت کافی برای آماده شدن تماشای نمایش را دارد در واقع نمایش زمانی آغاز می‌شود که تماشاگر خود را برای دیدن اثر آماده می‌کند. تئاتر مراسمی بین تماشاگر و صحنه است و همانطور که گروه برای اجرا آماده می‌شود تماشاگر نیز آماده برای دیدن می‌شود. تئاترشهر در مرکز شهر قرار دارد و ساعت ۱۹ طرح زوج و فرد و ۱۷ طرح ترافیک به پایان می‌رسد و اگر زمان اجرای ما زودتر بود نیمی از تماشاگران ما پتانسیل حضور خود را برای تماشای اثر از دست می‎دادند.

کیانیان: هنوز توان روی صحنه رفتن را دارم

کیانیان نیز دربارهٔ حضور در این اثر و بازگشت به صحنه تئاتر گفت: من از تئاتر فاصله نگرفتم، همیشه برای حضور بر روی صحنه آمادگی دارم و برادری‌ام را به تئاتر و بازیگری ثابت کردم، لذت‌بخش ترین بخش از زندگی من این دنیا است. زمانی که بازیگری در حرفه خود پخته می‌شود قاعدتا مرکز هنرهای نمایشی باید شرایطی را برای حضور و ایفای نقش این بازیگر فراهم کند در غیر این صورت این مرکز غیر نمایشی است.

کیانیان ادامه داد: من هنوز توان روی صحنه رفتن را دارم اما معلوم نیست تا چند سال دیگر این توانایی در من وجود داشته باشد پس باید تا زمانی که این توانایی در من وجود دارد شرایط مهیا شود.

دوست دارم آمادئوس را بازی کنم

این بازیگر تئاتر عنوان کرد: دوست ندارم در نمایش جزیی از آکسسوار صحنه باشم از ۴۰ سالگی به بعد آرزوهایی دارم و دوست دارم در نمایش‌هایی ایفای نقش کنم اما نمی‌توانم. استاد سمندریان نتوانست “گالیله” را اجرا کند او می‌گفت اگر این نمایش را به روی صحنه نبرد دستش از گور خارج خواهد ماند، دوست دارم در نمایشنامه‌های خاصی که به روی صحنه می‌آید ایفای نقش کنم اما شرایط و امکاناتش فراهم نمی‌شود. شکسپیر، چخوف واقعی نه برداشت را دوست دارم، نقش آمادئوس و مردی برای تمام فصول را بازی کنم.

بازیگر نمایش “پروفسور بوبوس” گفت: اجرای یک اثر نمایشی باید متناسب با زمان خود باشد به اجرای قدیمی و کلاسیک علاقه‌مند نیستم و دوست دارم حضور در آثار تازه را تجربه کنم همچنین ایفای نقش در نمایش‌های تلخ را دوست ندارم زمانی هم که نمایشی تلخ را تماشا می‌کنم حالم بد می‌شود.

پایان دفتر بازیگری‌ام با تئاتر خواهد بود

علیرضا خمسه دیگر بازیگر نمایش گفت: خودم را بازیگر تئاتر می‌دانم آغاز بازیگری من با تئاتر بوده و پایان دفتر بازیگری‌ام نیز با تئاتر خواهد بود، سالهایی که گذشت برای تئاتر خوب نبود.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
این خبر در حال تکمیل است….


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.