کیفرخواست دادستانی مصر علیه طنطاوی

دستگاه قضایی مصر اعلام کرد که دادستانی کل مصر کیفرخواستی را تقدیم دادگاه نظامی این کشور کرده که در آن رئیس سابق شورای عالی نیروهای مسلح و رئیس سابق ستاد ارتش به کشتن تظاهرکنندگان در انقلاب مصر متهم شده‌اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، دادستانی کل مصر سه شکوائیه‌ را تقدیم دادگاه نظامی این کشور کرده که در آنها محمد حسین طنطاوی، رئیس سابق شورای عالی نیروهای مسلح مصر و سامی عنان، رئیس ستاد مشترک سابق مصر به کشتار تظاهرکنندگان در انقلاب ۲۵ ژانویه مصر متهم شدند.

علاوه بر این دو شکوائیه دادستانی مصر شکوائیه دیگری را به دادگاه قضایی مصر ارائه کرد که در آن سامی عنان به کسب درآمد غیرمشروع متهم شده و در آن آمده است: سامی عنان به طور غیرقانونی در منطقه‌ مرفه‌نشین قاهره یک قطعه زمین را تصاحب کرده که براساس قوانین مصر این اقدام کاملا غیرقانونی بوده است.

براساس قانون اساسی مصر دادگاه نظامی این کشور تنها مرجع برای رسیدگی به اتهام‌های مطرح شده علیه نظامیان مصری چه در حال خدمت و چه بعد از خدمت است.

محمد حسین طنطاوی و سامی عنان چندی پیش توسط محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر از کار بازنشسته شدند و به عنوان مشاور نظامی مرسی هم اکنون در حال فعالیت هستند.

این اولین باری نیست که طنطاوی و عنان به قتل تظاهرکنندگان مصری متهم می‌شوند اما این مساله به شکل رسمی مطرح می‌شود و به دادگاه نظامی مصر ارجاع شده است.

براساس قوانین مصر دادستانی نظامی مصر ابتدا به طور اولیه شکوائیه‌های مطرح شده علیه این دو مقام نظامی مصر را بررسی خواهد کرد و پس از تکمیل پرونده و در صورت تشخیص آن را به دادگاه نظامی برای رسیدگی ارجاع می‌دهند.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.