کیفیت محصولات ایران خودرو به سطح بسیار خوب رسید

۳۱فروردین۱۳،

 به گزارش ایکوپرس ،کیانوش پورمجیب معاون کیفیت ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : پژو ۴۰۵ درحال حاضر دررده کیفی خوب قرار دارد که این خودرو درسال جاری به سطح بسیار خوب ارتقاء خواهد یافت . 

وی افزود:  سمند، ۲۰۶، رانا، گراندویتارا و تندر در سطح خیلی خوب قرار دارند.

پورمجیب ،  نمره منفی را از شاخص های مهم کیفیت محصولات دانست و گفت: روند کاهش این شاخص از سال ۸۷ به گونه ای بوده که اغلب تولیدات ایران خودرو در سطح خیلی خوب قرار گرفته است.

پورمجیب این موفقیت را حاصل تشکیل کمیته عالی کیفیت و  اجرای پروه های کیفیت با تمرکز روی قطعه ساز و فرایندهای تولیدی دانست و گفت: در این چهار سال بالغ بر ۵۰۰ پروژه ارتقای کیفیت به اجرا در آمده و نمره منفی محصولات به یک سوم  کاهش یافته، یعنی سطح کیفیت محصولات سه برابر رشد کرده است.

معاون کیفیت ایران خودرو نمره منفی ۲۰۶ در سال ۸۸  را  ۳۷  نمره ذکر کرد که در ۱۱ ماه سال ۹۱ به  ۲۳٫۸  کاهش یافته و ۳۶ درصد بهبود نشان می دهد.

وی بهبود نمره منفی ۲۰۶ اس. دی. را ۴۳ درصد، تندر ۳۸ درصد، سوزوکی ۲۶ درصد، سمند ۴۳ درصد، ۴۰۵ تولید تهران ۵۱ درصد و تولید خراسان ۴۷ درصد و پارس را در این مدت ۴۷ عنوان کرد و گفت: به این ترتیب میانگین کاهش نمره منفی محصولات ایران خودرو ۴۲ درصد و موید تمرکز ایران خودرو بر قطعات و پروسه های تولیدی است.

پورمجیب افزود: روزانه چند نمونه از خودروهای تولیدی توسط سیستم کیفیت کارخانه و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از جنبه های ظاهری و عملکردی کنترل و تست می شود.

معاون کیفیت ایران خودرو، نمره منفی زیر ۲۵ را دارای رتبه خیلی خوب A + ، بین ۲۵ تا ۶۳ را دارای رتبه خوب A،بین ۶۳ تا ۹۴ نمره را دارای سطح خوب B+و بین ۹۴ تا ۱۴۰ امتیاز منفی را دارای سطح کیفیتی خوب Bعنوان کرد و گفت: تمامی تست های مرحله نهایی تولید بر اساس چک لیست هایی انجام می شود که بر گرفته از استاندارد های مشابه خودروسازان جهانی  است.


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.