کیمیایی: هنرمند احتیاج به کمک ندارد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

˝دو دلقک و نصفی˝ با هدف تامین هزینه درمان مجید بهرامی خوانده شد

نمایشنامه‌خوانی ˝دو دلقک و نصفی˝ به کارگردانی مسعود کیمیایی که شامگاه شنبه ۷ دی ماه در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار شد با استقبال بسیار علاقمندان همراه بود.

به گزارش ممتاز نیوز، اجرای نمایشنامه‌خوانی ” دو دلقک و نصفی” به کارگردانی مسعود کیمیایی که با هدف تامین کمک هزینه درمان مجید بهرامی هنرمند تئاترکه مبتلا به بیماری سرطان و در کشور آلمان تحت درمان است، شامگاه شنبه ۷ دی ماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان، محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی، حمید استیلی فوتبالیست، رامبد جوان، بهنوش بختیاری، اشکان خطیبی، اتابک نادری،  علیرضا لرستانی کشتی‌گیر سابق، ساناز سید اصفهانی نویسنده، نادر فلاح و مسعود دلخواه از مهمانان این نمایشنامه‌خوانی بودند.

این اجرا در سن تالار اصلی و دکور نمایش “دایی وانیا” به کارگردانی اکبر زنجانپور که این روزها روی صحنه است برگزار شد. در سمت راست و چپ صحنه درخت‌هایی فلزی که با سرهم کردن لوله‌های بخاری ساخته شده‌اند دیده می‌شدند در حالی که نوری آبی رنگ بر آن‌ها تابیده بود، در وسط صحنه سطح شیب‌دار چوبی بود که سه نیمکت یکی در وسط و دوتای دیگر در چپ و راست این سطح شیب دار قرار داشتند. همه این ها دکور نمایش دایی وانیا را تشکیل می دهد و برای اجرای نمایشنامه خوانی “دو دلقک و نصفی” تنها سه میز که با جعبه های میوه چوبی ساخته شده به صحنه نمایش اضافه شده بود. اعضای گروه موسیقی “میرزا” به سرپرستی بابک میرزاخانی هم که قرار بود قطعه‌ای را در پایان نمایش اجرا ‌کنند در انتهای سطح شیب دارو در بالاترین ارتفاع آن در عمق صحنه جای گرفته بودند.

نگار جواهریان، صابر ابر و علی سرابی نقش خوانی این نمایش را بر عهده داشتند که با تابیدن نورها به صحنه اجرای نمایشنامه خوانی را آغاز کردند.

با پایان یافتن اجرای نمایش و تشویق تماشاگران مسعود کیمیایی کارگردان این اجرا به دعوت نگار جواهریان به روی صحنه آمد و گفت: من نمی‌توانم دربارهٔ‌ی بیماری بهرامی و کمک کردن چیزی بگویم، بطور قطع هنرمند احتیاجی به کمک ندارد زیرا در بد جایی زندگی می‌کند و بدی را خوب می‌شناسد و می‌داند چکار کند اما ما احتیاج داریم به او کمک کنیم.

رضا کیانیان در ادامه برای خواندن نامه‌ی مجید بهرامی به روی صحنه آمد و گفت: وقتی وارد سالن می شدم، زمانی که داشتم بر روی لوح جلوی در برای مجید بهرامی می‌نوشتم که “منتظریم تا ببینیمت”، آقای ثروتی به من گفت، مجید نامه‌ای نوشته است و خواسته که یکی از بازیگران آن را بخواند. چون هنوز مرا به عنوان بازیگر قبول دارند، خواستند که این نامه را بخوانم.

رضا کیانیان سپس نامه‌ی مجید بهرامی را برای حاضرین قرائت کرد.

مجید بهرامی در نامه‌اش نوشته است:

 خانم‌ها و آقایان سلام

من یک کودک تئاترم . نامم مجید بهرامی است. آنجا که شما نشسته‌اید نامش تئاتر: یک تاریکی بی‌انتها که خورشید در آن غرق، سرد و خاموش شده است و شما تماشاگران میباشید، به انتظار نشسته بر گدازه‌های سرد شده خورشید برشن‌های ساحلی کف آلود در شب کشتی شکستگان.

من بیمارم. خرچنگ بد ذات دوباره مرا به ستیزه خوانده. شما دوباره دور هم جمع شده‌اید به یاد من، به امید من و من به خودم می‌گویم. “هی مرد گنده گریه نکن”. تئاتر اتاقی است تاریک از گدازه‌های سرد خورشید که در آن قومی دور هم جمع می‌شوند تا رنجی را تسکین دهند، تا دردی را درمان کنند. این رنج‌های بی‌پایان را ، این دردهای بی‌درمان را . تئاتر نجات ما است. شفای ما است، آخرین امید ماست.

در میانتان نفس می‌کشم و با فروتنی دوستتان دارم.

“مجید بهرامی / کلینیک پیوند مغز استخوان – توبینگن – آلمان”

کیانیان پس از خواندن نامه بهرامی، اظهار کرد: می‌خواهم از آرزویم بگویم. هنگامی که گروه موسیقی در انتهای این مراسم قطعه اش را اجرا کرد آرزو کردم تا درهای تمام صحنه‌های ایران به روی گروه های موسیقی باز شود.

جلال تهرانی که سرپرستی اجرای این نمایشنامه خوانی را برعهده داشت هم در انتهای این مراسم گفت: از اکبر زنجانپور که سالن و دکور را برای اجرای این برنامه در اختیار ما قرار دادند، صمیمانه سپاسگزاریم.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/

 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.