کیهان‌شناس برجسته ایرانی، مهمان کافه‌خبر

دکتر بهرام مبشر در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد، دیپلم ریاضی را از دبیرستان البرز تهران و لیسانس فیزیک را از مدرسه عالی پارس دریافت کرد. پس از سفر به انگلستان، تحصیلات فوق ‌لیسانس و دکترای خود را در رشته کیهان‌شناسی رصدی در دانشگاه «دورهام» انگلستان پشت سر گذاشت. سپس برای تکمیل دانش الکترونیک خود توانست فوق‌لیسانس مهندسی اپتوالکترونیک و دیپلم مهندسی مایکروویورا  از ایمپریال‌کالج لندن دریافت کند. وی به مدت هشت سال در  ایمپریال‌کالج به تدریس و تحقیق اشتغال داشت  و در سال ۲۰۰۰/۱۳۷۹ به عضویت آژانس فضایی اروپا درآمد و عضو گروه علمی تلسکوپ فضایی هابل شد. وی تا سال ۲۰۰۷/۱۳۸۶ در این سمت باقی ماند و از آن زمان تاکنون استاد فیزیک و نجوم رصدی دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید است. (برای مطالعه رزومه دکتر مبشر، اینجا را کلیک کنید)

دکتر مبشر به عنوان یکی از مدیران اصلی و محقق در پروژه های مهمی از جمله پروژه GOODS برای نقشه‌برداری اعماق آسمان وCOSMOSE همکاری داشته و به کمک ابزارهای تلسکوپ فضایی هابل موفق به کشف برخی از دورترین اجسام مشاهده‌شده در عالم شده است.

دکتر مبشر، صبح فردا مهمان خبرآنلاین است تا در مورد ۲۲ سال فعالیت تلسکوپ فضایی هابل، کشف دورترین اجسام عالم و جهانی که ۹۵درصدش را نمی‌شناسیم، به گفت‌وگو بنشینیم. شما کاربر گرامی می‎توانید پرسش‎هایی را که مایلید از دکتر مبشر بپرسید، در بخش نظرات در انتهای همین صفحه بنویسید.

۵۳۵۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.