کیهان: خاتمی دیگر هیچ پیش­شرطی ندارد

«خاتمی پیش از این چند شرط را اعلام کرده بود اما در ملاقات قبلی با من گفت هیچ شرطی برای انتخابات ندارد».

این مطلب را «غلامعلی-ر» که ارتباطاتی را با برخی محافل و رسانه های نقش آفرین در فتنه سه سال پیش دارد، عنوان کرده است. وی با مرور برخی شرط گذاری های خاتمی در زمینه آزادی بازداشت شدگان و برگزاری انتخابات آزاد، به شرکت ناگهانی رئیس دولت اصلاحات در انتخابات مجلس نهم می پردازد و می نویسد: سر و بدنه جریان اصلاح طلب باید بیش از این از مواضع و دیدگاه های هم مطلع باشند که با یک حرکت مثل رأی خاتمی تغییری در ارتباط، اعتماد و اعتقاد این دو به هم ایجاد نگردد.

وی با اذعان به پافشاری طیفی از اصلاح طلبان به تحریم انتخابات مجلس همسو با طیف ضد انقلاب نظیر رضا پهلوی و نوری زاده و… می نویسد: خاتمی هماهنگی ناخودآگاه با طیف گسترده ضد انقلاب را به واسطه حضور خود در انتخابات مجلس به هم زد. او هیچ شرطی برای این حضور نگذاشت و مطالبه ای نداشت. من به درستی در ملاقات قبلی ام با او به یاد دارم که در جمله ای معنادار و پرابهام گفت هیچ شرطی برای حضور در انتخابات ندارد.

«غلامعلی-ر» اقدام خاتمی را مصلحت اصلاح طلبان دانست اما نوشت: این حضور برای خاتمی پرهزینه بود و باید از سوی حاکمیت قدر دانسته شود. او با رأیی که داد فشار زیادی را متحمل شد. بسیاری که حق داشتند قبل از شرکت او در انتخابات، دلایل شرکت او را بدانند- و ندانستند- با مشاهده حضور خاتمی در پای صندوق رأی رنجیدند. بعضی ها هم با توجه به طیف متنوع و متکثر جریان اصلاح طلبی، از او فاصله گرفتند و یا به عبارتی عبور کردند.

/۲۷۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.