کیهان: ۷۴ درصد آمریکایی ها مخالف اقدامات یکجانبه علیه ایران هستند

۷۴ درصد مردم آمریکا با اقدامات یکجانبه دولت این کشور علیه ایران مخالفند.شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی به استناد نتایج چندین نظرسنجی از جمله در مارس ۲۰۱۲ اعلام کرد: تنها ۲۰ درصد مردم آمریکا به اقدامات یکجانبه دولت این کشور علیه ایران اعتقاد دارند و ۷۴ درصد معتقدند ایالات متحده باید مسئله هسته ای ایران را از طریق شورای امنیت سازمان ملل پیگیری کند.

این گزارش می افزاید: شمار قابل توجهی از آمریکایی ها از مذاکره با ایران حمایت می کند. در نظرسنجی انجام شده در نوامبر ۲۰۱۱، ۵۵ درصد دیپلماسی حمایت کردند و تنها ۱۵ درصد گزینه نظامی را در این مورد کارآمد توصیف کردند. این در حالی است که عدم تمایل افکارعمومی آمریکا به استفاده از گزینه نظامی از بدبینی آنها نسبت به پیامدهای جنگ ناشی می شود. از سوی دیگر چهار پنجم شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۱۰ اعلام کرده اند که اقدام نظامی نمی تواند برنامه های هسته ای ایران را متوقف کند. همچنین حمله می تواند حمایت مردم ایران از برنامه های هسته ای را افزایش داده و انگیزه آنها برای درگیری با آمریکا و متحدانش در منطقه را تقویت کند.

گزارش شورای روابط خارجی آمریکا می افزاید: اغلب آمریکایی ها اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران را ترجیح نمی دهند. در نظرسنجی که در ماه مارس سال جاری انجام شد، ۲۴ درصد از شرکت کنندگان حامی اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران بودند و ۶۹ درصد ترجیح می دادند دیپلماسی در قبال ایران از سوی آمریکا و دیگران ادامه یابد. ۱۴ درصد براین باور بودند که دولت آمریکا باید حامی اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران باشد.

/۲۷۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.