کیوان ساکت به استرالیا می‌رود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

کیوان ساکت اواخر بهمن ماه سال جاری با اجرای قطعاتی از ساخته های خودش در استرالیا به صحنه می‌رود.

کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده تار و سه تار در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت هستم که این کنسرت اواخر بهمن ماه سال جاری در استرالیا برگزار می گردد.

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: همچنین قرار است اواخر هفته در سلیمانیه عراق به اجرای برنامه بپردازم که در این کنسرت ۱۰ قطعه از ساخته های خودم برای مخاطبان اجرا می گردد، همچنین بخشی از این کنسرت به اجرای قطعات کردی اختصاص دارد.

این نوازنده خاطرنشان کرد: در استرالیا ۱۵ قطعه اجرا می کنیم که بخش اول به اجرای پیانو اختصاص دارد و در بخش دوم با ارکستر سنتی و پیانو به اجرای برنامه می پردازیم. همچنین در این کشور سرپرستی ارکستر ایرانی با عنوان “کیوان ساکت” به عهده خودم است.

ساکت در ادامه افزود: به طورکلی هر هنرمندی دوست دارد هنر خود را در سراسر دنیا ارائه دهد به همین سبب تصمیم گرفتم حاصل کار خود را در کشورهای دیگر ارائه دهم تا مخاطبان دربارهٔ کارهایم قضاوت کنند.

این نوازنده تار و سه تار در پایان گفت: همچنین قرار است در کشورهای دیگر به صحنه رویم که به زودی خبرها دقیق آن منعکس می گردد.

گفتنی است، کیوان ساکت در سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای فرهنگی در شهرستان مشهد چشم به جهان گشود. او از کودکی با تشویق مادر و پدر خویش به موسیقی و نقاشی پرداخت، در نقاشی شاگرد اساتیدی همچون استاد صادق پور، در طراحی ،استاد پیراسته، در رنگ و روغن و آبرنگ نیز شاگرد استاد دوّلّو بود.

کیوان ساکت در سال ۱۳۷۵ گروه وزیری را تاسیس کرد و از آن زمان تا کنون آثار بسیاری را با این گروه اجرا کرده‌است.

او در سال ۱۳۶۹ به دعوت پرویز مشکاتیان به عنوان نوازنده و تکنواز به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری نظیر افشاری مرکب، افق مهر، وطن من با صدای ایرج بسطامی، مقام صبر با صدای علیرضا افتخاری است.

از دیگر فعالیت های کیوان ساکت می توان به کنسرت های متعدد در داخل و خارج از ایران اشاره کرد.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.