کیوان ساکت: موسیقی ایرانی باید شکوه‌مندی خودش را داشته باشد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

نشست خبری کیوان ساکت (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

نشست خبری کیوان ساکت (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

موسیقی : کیوان ساکت در آستانه کنسرت تازهش گفت: موسیقی ایرانی تنها دارای غم نیست و باید شکوهمندی آن حفظ شود.

این نوازنده تار که قرار است کنسرت «دست‌های به هم پیوسته» را به روی صحنه برود‌، اظهار کرد: همیشه دوست داشتم اجراهای متفاوتی را به روی صحنه ببرم و حتی دلم می‌خواهد در میان اجراهایی که خودم آنها را به روی صحنه می‌برم، تفاوت وجود داشته باشد.

وی افزود: در هر اجرا سعی کرده‌ام احساس خاصی نسبت به موسیقی ایرانی داشته باشم و پس از سال‌ها توانستم آن را با کلام معنی کنم و کتاب شفیعی کدکنی در این راستا تاثیر بسیاری بر من گذاشت و دیدم که این شاعر احساسی را که من در قالب موسیقی ایرانی دارم، چقدر زیبا با قلم توانایش تبدیل به کلام کرده است.

ساکت همچنین بیان کرد: موسیقی ایرانی باید شکوه‌مندی خودش را داشته باشد و این ظرفیت و قابلیت درآن دیده می‌شود. همیشه با خودم فکر می‌کردم که چرا تک نوازی‌های ما نباید باشکوه باشد؛ درست است که غم هم جزئی از این موسیقی است، اما نباید تمام آن را در بر گیرد.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: به زعم بنده عنصر شکوه‌مندی باید به موسیقی ایران بازگردانده شود که آن هم به وسیله این جوانان مستعد مقدور است. البته پیش از این هم این اتفاق افتاده بود و اشخاصی مثل حسین علیزاده، زنده‌یاد مشکاتیان و کامکارها این کار را انجام داده بودند.

او دربارهٔ اجرای پیش رویش که هشتم بهمن ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد‌، توضیح داد: در این اجرا بخش‌هایی از موسیقی نواحی ایران به کار گرفته شده است و هنرمندان سرشناسی از گیلان و کردستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت. البته قرار بود که هنرمندانی نیز از سلیمانیه عراق به گروه ما ملحق شوند، اما به سبب مشکلات مالی این کار به تعویق افتاد.

وی افزود: در این اجرا ارکستری متشکل از چهل نوازنده سرشناس همچون سیاوش ظهیرالدینی، همایون رحیمیان‌، کریم قربانی‌، ناصر رحیمی‌ و بهنام ابوالقاسم‌ ساز خواهند زد و پنج خواننده کُر نیز گروه را همراهی می‌کنند.

ساکت به هم‌نوایی سازهای ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: تنبک‌، دف‌، تار‌، کمانچه‌، سنتور‌، تارباس‌ و تبلا نیز در این کنسرت نواخته خواهند شد که قطعات ساخته من بر روی اشعاری از فریدون مشیری‌، هوشنگ ابتهاج و… می باشند.

او از اجرای آهنگ فانتزی در این کنسرت نیز خبر داد که پیش از این اجرای آن با استقبال مخاطبان همراه شده بود.

ساکت گفت: سه کار غربی در این کنسرت اجرا می‌شوند و چهار خواننده یعنی وحید تاج مجتبی عسگری، رضا فلاحی و شاهو حسینی با ما همکاری می‌کنند. سعی کردیم در این اجرا زیبایی و شکوه را در کنار هم داشته باشیم.

عکسهای موسیقی (امیر آبشناسان و علی اکبر رهنمایی) از این نشست را در ادامه ببینید.

منبع: گزارش متنی از ایسنا و عکسها از ممتاز نیوز Musiceiranian.ir


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.